به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد شاهچراغی روز چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان در دفتر امام جمعه سمنان با اشاره به برخی فرهنگ ها و هنجارهای نادرست در استان ابراز داشت: در شورای فرهنگ عمومی استان این مسائل باید مطرح شود و ضمن بررسی و ارائه راهکار مناسب، نسبت به برطرف کردن آنها اقدام کنیم.
وی با تاکید بر اینکه حوزه فعالیت های این شورا استانی است و باید تمام مسائل استان را در بر بگیرد افزود: در استان سمنان مشکلاتی از جمله طلاق وجود دارد که باید در خصوص رفع مشکلات مرتبط با این معضل اجتماعی در شورای فرهنگ عمومی چاره اندیشی شود.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با بیان روایتی از رسول اکرم (ص) بر ترویج ازدواج تاکید کرد و گفت: نکاح از سنت های پیامبر اکرم (ص) است که باید نسبت به احیای این سنت در جامعه تلاش شود و اقدام های مناسب برای تشویق نسل جوان و تسهیل در امر ازدواج آنان در دستور کار قرار گیرد.

** سند توسعه نشاط اجتماعی در سمنان تدوین می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در پایان این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: سند ایجاد و توسعه نشاط اجتماعی در استان سمنان تدوین و اجرایی می شود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت به نبود الگو و سندی مناسب برای توسعه نشاط اجتماعی در استان اشاره داشت و افزود: کلیات تدوین سند توسعه نشاط اجتماعی در استان در شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسیده و روش تدوین آن نیز در کارگروه فرهنگی اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بر لزوم مشارکت دستگاههای اجرایی، بخصوص اعضای شورای فرهنگ عمومی استان در تدوین این سند تاکید کرد و خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم سندی مدون و برنامه ریزی شده، مبتنی بر ارزش های دینی، اسلامی و منطبق بر قوانین جمهوری اسلامی تدوین و ارائه شود.
وی افزود: برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان «چهل چراغ» در ایام دهه فجر سال جاری در سمنان اجرا خواهد شد.
وی بیان کرد: این برنامه ها در قالب های موضوعی متعدد با مشارکت دستگاههای اجرایی استان با محوریت تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی، اجرایی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در این نشست نتایج پژوهشی با عنوان «عوامل موثر بر مصرف کالاهای تولید داخل و جلوگیری از قاچاق کالا» توسط اعضای شورای فرهنگ عمومی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
7356م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.