به گزارش ایرنا ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این مراسم وضعیت تئاتر و هنر نمایش را در استان خوب دانست و گفت: این خوبی حال تئاتر نه در سایه پشتیبانی های اداری بلکه به واسطه اشتیاق وافر در هنرمندان و اهالی تئاتر این استان برای کار و خلق آثار ارزشمند و تاثیرگذار ایجاد شده است.
سیدناصر اسحاقی بیان کرد: با توجه به استعداد و علایق کم نظیر در عرصه تئاتر استان ، میزبانی سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر استانی را درخواست کردیم و با تلاش همه دست اندرکاران بویژه اهالی تئاتر این جشنواره به صورت شایسته برگزار شد.
وی اظهار داشت: هنر تئاتر انعکاس رویدادهای طبیعی است که در پیرامون ما در جامعه می گذرند و تئاتر باید در این انعکاس وفادار و صادق بوده و به پیشرفت و تعالی توجه داشته باشد.
اسحاقی افزود: همه رشته های هنری بویژه تئاتر باید انواع مشکلات اخلاقی ، رفتاری و اجتماعی جامعه را نشانه گرفته و برای رفع آنها و باز کردن گرهی از گره های جامعه گام های عملی بردارد.
دبیر سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر استانی اردبیل نیز با بیان اینکه از پنج سال قبل جشنواره های تئاتر فجر در هفت استان کشور جایگزین جشنواره های تئاتر منطقه ای شده اند گفت: برگزاری این جشنواره در اردبیل برای اولین بار اتفاق می افتد.
غریب منوچهری افزود: اردبیل امسال آغاز کننده برگزاری این رویداد هنری در میان هفت استان بود و استان کرمانشاه نیز آخرین استانی خواهد بود که این جشنواره در آن برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: چهار گروه نمایش از سوی مرکز هنرهای نمایشی به عنوان برگزیده این جشنواره معرفی شده اند.
وی افزود: 2 نمایش هدیه مرموز و پرواز 745 از تهران و نمایش ورژن از استان گلستان و نمایش خانه از شهرستان بابلسر استان مازندران شامل این نمایش ها می باشند.
وی ادامه داد: همچنین نمایش طنز 'خیر نبینی سعیده' از استان البرز که برگزیده جشنواره سراسری طنز بود و نمایش با عنوان بیر سبد تنهالیق (یک سبد تنهایی) کار یک گروه تئاتری از شهر باکوی جمهوری آذربایجان به کارگردانی نوفر ولی اف و نوشته مرحوم مجید واحدیزاده در این جشنواره حضور و اجرا داشتند.
او برپایی نمایشگاه کتاب و عرضه کتاب های تخصصی با 40 درصد تخفیف و کارگاه های آموزشی را از برنامه های جنبی این جشنواره در اردبیل که به مدت یک هفته برگزار شد، ذکر کرد.
اجرای موسیقی سنتی ، پخش کلیپ و نیز اجرای نمایش قیزیل باشماق از برنامه های جنبی مراسم پایانی جشنواره 37 فجر استانی اردبیل بود.
6019/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.