گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ مصطفی سالاری در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان برخی مشکلات حوزه فرهنگ در گیلان و ظرفیت های استان در مسیر اعتلای فرهنگی پرداخت.
وی در این دیدار به تشکیل کارگروه های تخصصی در استان به منظور ساماندهی در حوزه متعدد اشاره و تصریح کرد: با توجه به پیشینه گیلان در حوزه فرهنگ و هنر و مفاخر برجسته آن نیازمند تقویت زیرساخت های فرهنگی در گیلان هستیم.
سالاری همچنین با اشاره به برخی پروژه های فرهنگی که روند اجرای آن طولانی شده و هنوز آماده بهره برداری نیست، پروژه تالار مرکزی رشت را نمونه ای از این امر خواند و گفت: این تالار که از مطالبات به حق مردم و جامعه هنری گیلان است، با تلاش و هم افزایی همه جانبه مدیران استان تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.
نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: انعقاد تفاهم نامه همکاری در حوزه های مختلف راهکاری برای افزایش بازدهی و کیفیت افزایی به امور است که در گیلان با جدیت دنبال می شود و در همین راستا تفاهم نامه هایی بین استانداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد خواهد شد.
همچنین این دیدار سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام حمایت از برگزاری جشنواره ها و رخدادهای متناسب با ظرفیت فرهنگی و هنری توسط استانداری گیلان، آن را موجب احیاء میراث معنوی استان و بالندگی در عرصه فرهنگ و هنر دانست و خواستار انعقاد تفاهم نامه هایی در این راستا شد.
ساخت تالار مرکزی رشت به عنوان یکی از زیر ساخت های فرهنگی و با هدف ارائه بستر مناسب برای انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و موسیقی در سال 1386 آغاز شد. در این پروژه که از پروژه های ملی استان است و با نظارت دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اجراست، عواملی مانند فقدان تأمین اعتبار پروژه، پیچیدگی های فنی و رعایت موارد خاص آگوستیکی سالن کنسرت هال در طولانی شدن آن نقش بسزایی داشته است.
تالار مرکزی رشت یکی از هشت تالار زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در فضایی به مساحت ١٢ هزار مترمربع شامل سالن کنسرت هال موسیقی با ظرفیت ٩٨٠ نفر، سالن تئاتر با ظرفیت ٥٤٠ نفر، سالن تمرین تئاتر با ظرفیت ٧٠ نفر و سالن موسیقی سنتی با ظرفیت ١٢٠ نفر در حال تکمیل است.
مساحت فضاهای فرهنگی - هنری گیلان، ٣٤ هزار و ٩٤٢ متر مربع است که با افتتاح طرح ملی تالار مرکزی رشت، ١٢ هزار متر مربع به فضای فرهنگی استان افزوده می شود.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.