سرهنگ تقی کبیری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سرازیری پاسگاه افتر در جاده سمنان - فیروزکوه شیب بسیار تندی وجود دارد که راه اندازی راه اضطراری فرار در این بخش برای کاهش تلفات جاده ای اجتناب ناپذیر است.
وی خاطر نشان کرد: مراحل بازسازی و چهاربانده شده این جاده به کندی پیش می رود که این امر در افزایش سوانح رانندگی تاثیرگذار است.
رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: در بازدید عباس آخوندی وزیر وقت راه و شهرسازی از جاده سمنان- فیروزکوه قرار شد این جاده به بهره برداری برسد اما پلیس راه به دلیل رعایت نشدن نکات ایمنی موافق افتتاح رسمی آن نبود.
کبیری اضافه کرد: خط کشی و توقفگاه جاده به هیچ عنوان با کیفیت نیست و از مسئولان امر می خواهیم تا پایان سال جاری برای خط کشی این جاده اقدام کنند.
وی ادامه کرد: در زمان اوج سفرهای نوروزی تعداد قابل توجهی از هموطنان برای عزیمت به نقاط مختلف کشور از جاده سمنان - فیروزکوه عبور می کنند که وجود نواقص در بخش راه می تواند در افزایش تلفات جاده ای تاثیرگذار باشد.
رئیس پلیس راه استان سمنان تصریح کرد: رفع مشکلات زیرساختی در حوزه راه در کاهش تلفات جاده ای در محورهای ارتباطی استان سمنان تاثیرگذار است و مسئولان امر برای بازسازی نقاط حادثه خیز در بخش جاده ای استان تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از هشت هزار و 612 کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از 600 کیلومتر از مسیر بیش از 900 کیلومتری محور تهران - مشهد از استان سمنان عبور می‌کند و به دلیل تردد سالانه بیش از 20 میلیون نفر از جاده های سمنان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می رود.
یکی از مهمترین محورهای استان که نیاز به توسعه و تعریض دارد محور سمنان - فیروزکوه است، طول این محور اکنون 75 کیلومتر است که به دلیل تعریض نشدن سالانه حدود 30 درصد واژگونی خودروهای استان در این محور اتفاق می افتد.
تعریض راه سمنان - فیروزکوه از مطالبه های جدی شهروندان سمنانی است که باید مدیران دستگاه های اجرایی برای کاهش تلفات جاده ای طرح مهم ملی را به اتمام برسانند.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.