احسان عباسپور روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: 25 درصد از جمعیت 702 هزار نفری استان سمنان در مناطق روستایی زندگی می کنند که برای ماندگاری این جمعیت حمایت از تعاونی ها اجتناب ناپذیر است.
وی خاطرنشان کرد: با تعطیلی یک واحد تعاونی در منطقه فولادمحله مهدیشهر میزان تولید شیر در این منطقه از 2 هزار لیتر به 500 لیتر در روز کاهش یافت، برای توسعه بخش روستایی و کاهش مهاجرت باید امکانات زیرساختی در اختیار روستاییان قرار گیرد.
مدیر تعاون روستایی استان سمنان ادامه داد: حفظ اشتغال موجود در روستاهای استان سمنان باید در دستور کار مدیران دستگاه های اجرایی قرار گیرد و نمی توان با کلی گویی از این قشر از جامعه حمایت کرد.
عباسپور تصریح کرد: رفع مشکلات زیرساختی و انتقال خدمات اجتماعی به مناطق روستایی در کاهش مهاجرت از این مناطق تاثیرگذار است.
وی اضافه کرد: راه اندازی واحدهای فرآوری در مناطق روستایی باید در دستور کار مسئولان دستگاه های اجرایی قرار گیرد و نباید با کارشکنی روستاها را به سرای سالمندان تبدیل کرد.
مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: اکنون 15 تعاونی زنان در استان فعال است که در مجموع 260 نفر تحت پوشش این تعاونی ها هستند.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان بیش از 70 هزار نفر عضو تعاونی های روستایی هستند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.