علی رضا باقری دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه مرکز فنی و حرفه ای بیارجمند علاوه بر آموزش در حوزه اشتغال هم به طور مستقیم وارد شده، افزود: با تأسیس کارگاه پوشاک در مرکز فنی و حرفه ای زمان آباد برای 15مددجوی این روستا شغل ایجاد شد.
وی یادآور شد: علاوه بر آموزش های ثابت، در قالب آموزش های سیار هم کلاس هایی همچون پرورش قارچ صدفی، نقاشی روی سفال، کاشت گیاهان دارویی و پرورش گوسفند توسط مرکز فنی و حرفه ای در سطح شهر بیارجمند برگزار می شود.
باقری افزود: با توجه به ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی بیارجمند، دانشجویان این دانشگاه از کلاس آموزشی برنامه نویسی کامپیوتر مرکز فنی وحرفه ای نیز بهره مند می شوند.
وی با اشاره به عقد قرار داد با کمیته امداد امام خمینی (ره)، اظهار داشت: در راستای توانمندسازی روستاییان و با توجه به تعهدات ابلاغی از سوی اداره کل فنی و حرفه ای استان سمنان، دوره هایی متناسب با نیاز جوانان روستا و همچنین نیازسنجی دهیاران به صورت رایگان و یا با تخفیف ارائه می شود.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای بیارجمند اضافه کرد: دوره ها مهارتی روستاییان و عشایر در دورترین روستاهای دهستان خوارتوران هم برگزار می شود.
باقری توجه بیشتری از سوی مسوولان به موضوع مهارت را خواستار شد و گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای بیارجمند دارای تجهیزات و امکاناتی است که می توان از آن ها برای افزایش مهارت روستاییان مناطق محروم و ایجاد شغل پایدار بهره برد.
به گزارش ایرنا، مرکز آموزش فنی و حرفه ای بیارجمند در سال 79 افتتاح شده است. این مرکز با 2 هزار متر مربع مساحت، دارای 6 کارگاه ثابت برق صنعتی، مکانیک، جوشکاری، کامپیوتر، صنایع دستی و خیاطی است.
شهر بیارجمند، مرکز بخش بیارجمند، در 110 کیلومتری جنوب شرق شاهرود قرار گرفته و تا سمنان 310 کیلومتر فاصله دارد.
این بخش با بیش از 10 هزار نفر جمعیت 40 روستا دارد.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.