مهرداد جهاندیده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با توسعه آموزش های مهارتی در بخش های مختلف میسر می شود و تخصیص این خودروها با توجه به سهم حرفه های مرتبط با صنایع خودرو در بازار اشتغال و برنامه های جدید سازمان مبنی بر بروز رسانی و تجهیز کارگاه های آموزشی اتومکانیک در سراسر کشور انجام شده است.
وی با بیان اینکه خودروهای خریداری شده پلاک نمی شوند و ابزار آموزشی هستند ادامه داد: خرید خودروها پس از تاکید رئیس جمهوری مبنی بر ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی برای ورود به بازار کار با هدف به روز رسانی و تجهیز کارگاه های آموزشی انجام شده است.
وی با اشاره به سهم کارگاه های سیستان و بلوچستان از خودروهای تخصیص یافته گفت: هم اینک 13 کارگاه فعال اتومکانیک در این استان وجود دارد که از این تعداد سه کارگاه با توجه به ظرفیت، میزان استقبال کارآموزان و مربیان مجرب به 2 خودرو و بقیه کارگاهها با یک خودرو تجهیزمی شوند.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: در 10 ماهه سالجاری در مراکز فنی و حرفه ای این استان 20 هزار و 20 نفر آموزش های مهارتی مرتبط با صنایع خودرو را به طور رایگان فراگرفتند.
جهاندیده بیان کرد: آخرین خودروهای خریداری شده برای تجهیز کارگاه ها مربوط به اعتبارات سال 89-88بوده است.
وی رابطه ایجاد اشتغال و مهارت آموزی را مستقیم و تنگاتنگ دانست و برلزوم تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد مورد نیاز صنایع و صنوف سیستان و بلوچستان تاکید کرد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.