به گزارش ایرنا آیت ا... سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نمازجمعه این هفته اهواز در مصلای این شهر اظهار کرد: ایجاد اشتغال توسط جوانان جویای کار بدون راهنمایی و مشورت متخصصان به سرانجام نمی رسد، بنابراین لازم است دولت و دستگاه های متولی در این زمینه ورود کنند.
وی افزود: دستور رهبر معظم انقلاب درخصوص ارایه تسهیلات با سود اندک از صندوق توسعه ملی فرصت بی نظیری است که در اختیار جامعه قرار گرفته و می تواند موجب اشتغال جوانان زیادی در شهرها و روستاها شود.
امام جمعه اهواز با اشاره به نیاز جوانان به آموزش برای کارآفرینی بیان کرد: طبق گفته وزیر کار، سازمان فنی و حرفه ای موظف بوده تا در شهرها و روستاها کلاس هایی را برای آموزش و مهارت افزایی جوانان برگزار کند.
وی ادامه داد: مشارکت جوانان بیکار با همکاری دهیاران، شورای روستاها، پایگاه های مقاومت بسیج، مساجد و روحانیان مستقر در روستاها میسر می شود لذا باید با اطلاع رسانی، آموزش و مهارت افزایی در اشتغال زایی در جامعه کمک کنیم.
آیت ا... موسوی جزایری با اشاره به لزوم توجه به کارآفرینی در جامعه گفت: ظرفیت استخدام دولتی تقریبا پر شده و در قیاس با جمعیت چند میلیونی جوانان جویای کار بسیار اندک است.
امام جمعه اهواز همچنین با اشاره به 13 جمادی الثانی سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)- به روایتی - بیان کرد: حضرت فاطمه(س) معلمی بود که زنان با فضیلت زیادی در جلسه درس وی حاضر و کسب فیض می کردند.
وی ادامه داد: بر خلاف مردان زیادی که به مقام انسان کامل رسیدند، زن های اندکی به این مقام رسیده اند که یکی از مهم ترین آنها حضرت فاطمه(س) است.
وی یادآور شد: کامل بودن آن حضرت، باعث حرکت تکاملی زن های زیادی مانند اسما شد و آنها را به درجات بالایی رساند.
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به مقام شامخ حضرت فاطمه(س) در هر دو جهان گفت: حضرت فاطمه(س) وقتی به محراب عبادت می رسید، نور او به آسمان رسیده و همان گونه که اهل زمین از ستاره ها بهره می برند، اهل آسمان از نور ایشان فیض می بردند.
وی همحنین در آستانه دهه فجر یادی از بنیانگذار بزرگ انقلاب اسلامی و دلسپردگی ایشان به ملت کرد و افزود: امام خمینی(ره) وقتی در بهمن 57 تصمیم به بازگشت به کشور گرفت فرمودند ' اگر خونم باید ریخته شود، باید در بین فرزندانم در ایران ریخته شود'، و با همین هدف، مصمم به سمت ایران حرکت کردند ولی رژیم پهلوی فرودگاه را بسته و مانع ورود ایشان شد.
وی ادامه داد: بستن فرودگاه از سوی رژیم سابق منجر به تحصن در دانشگاه تهران به رهبری روحانیت شده و در نهایت دولت وقت را ناچار به عقب نشینی و برداشتن موانع کرد.
آیت ا... جزایری یادآور شد: ایستادگی امام خمینی(ره)و مردم باعث شد تا سرانجام در ٢٢ بهمن ماه سال ١٣٥٧ امام خمینی(ره)وارد ایران شده و مورد استقبال مردم قرار گیرد.
6037
خبرنگار: سپیده اسکندری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.