محسن مددی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح آموزشگاه فنی و حرفه ای تکاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد متقاضی در 250 رشته و مهارت فنی و حرفه ای آموزش دیده و گواهینامه مهارت حرفه ای دریافت کرده اند.
وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار نفر در قالب مربی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی برگزاری دوره های آموزش حرفه ای برای چهار میلیون نفر ساعت در سال جاری را متعهد شده اند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح کارورزی ادامه داد: شرکت های تولیدی و صنعتی می توانند برای بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی با دریافت کمک هزینه 3.5 میلیون تا 4.5 میلیون ریالی و پوشش بیمه ای آمادگی خود را اعلام کنند.
مددی بیان کرد: در طرح کارورزی هم امکان تامین نیرو برای واحدهای تولیدی و صنعتی و هم زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم می شود.
وی از اجرای طرح آموزش در محیط کار واقعی در آذربایجان غربی خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این، متقاضیان کار می توانند با هماهنگی مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان برای دریافت مهارت ها و آموزش های فنی و حرفه ای به محیط های کارگاهی مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان تکاب نیز گفت: آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد افتتاح شده در فضای کارگاهی به مساحت 150 متر مربع برای سه رشته مهارتی معدن، ایمنی و بهداشت و تاسیسات راه اندازی شد.
هادی احمدی افزود: با آغاز به کار این آموزشگاه برای 3 نفر به صورت مستقیم و برای 7 نفر مربی به صورت غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم شد.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/2093 **خبرنگار: امیر خالق نژاد ** انتشار: صابر جهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.