نماینده مردم شهرستانهای پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آ موزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند باعث یک خیزش اقتصادی در منطقه شود.

به گزارش ایلنا از پیرانشهر، رسول خضری نماینده مردم شهرستانهای پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان پیرانشهر گفت: آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه ای بستر توسعه ایجاد اشتغال در جامعه را فراهم می کند.

خضری با اشاره به جایگاه سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای اظهار داشت: اگر به هر نحوی جزئی ازفرایند نظام آموزشی ازکار باز ایستد کارآیی اجزای دیگر نظام کاهش یافته و صدمه خواهد دید .

وی در زمینه تربیت نیروی متخصص و کارآمد در جامعه بیان داشت: تربیت و آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار و توأم کردن آموزش و مهارت از جمله رویکردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است. 

وی با اشاره به معضل بیکاری در شهرستان مرزی پیرانشهر و نقش آموزش‌های مهارتی در ایجاد زمینه های اشتغال افزود: آموزشهای فنی و حرفه‌ای می‌تواند باعث یک خیزش و حماسه اقتصادی در این منطقه شود و اگرآموزش ها تقاضا محور باشند باعث کاهش بیکاری در جامعه وشهرستان می شود.

نماینده مردم شهرستانهای پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آموزش های فنی حرفه‌ای باعث ایجاد هماهنگی نسبی منابع و احتیاجات فوری و روزمره کشور به نیروی انسانی ماهر و متخصص در مشاغل و فعالیتهای مختلف اقتصادی می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.