جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و اداره کل ارتباطات و فنآوری اطلاعات استان تفاهم نامه همکاری های علمی و آموزشی امضا کردند .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی بر اساس این تفاهم نامه همکاری  جهاد دانشگاهی و  و اداره کل ارتباطات و فنآور ی اطلاعات استان آذربایجان غربی در زمینه استفاده از امکانات و توانمندیهای متقابل علمی- تخصصی ،طرح های مطالعاتی و پژوهش های کاربردی ،تدوین و طراحی سرفصل های آموزشی ،مدیریت و اجرای سمینارها، همایش ها و کارگاههای تخصصی  همکاری خواهند داشت .

همچنین دو طرف توافق کردند که در برگزاری استارت آپ ها  و نیز غنا بخشی به طرح توسعه مشاغل خانگی همکار یهای خود را گسترده تر و کاربردی نمایند .

قاسم جلیلی نژاد مدیر کل ارتباطلات و فنآوری اطلاعات آذربایجان غربی در آیین امضای این تفاهم نامه همکاری گفت IT: شغل مستقیم ایجاد نمی کند اما زیر ساخت های ایجاد شغل را فراهم  می سازد . از اینرو به بخش it در برنامه های ایجاد اشتغال باید توجه ویژه داشت ."

وی ادامه داد IT:  زبان برقراری ارتباط بین الملل است که در همه برنامه های اشتغال زایی از طرح نکاپو گرفته تا طرح مشاغل خانگی جایگاه ویژه و منحصر بفردی  دارد .

جللی نیا  ادامه داد: سیاست  وزارت خانه ارتباطات و فنآوری اطلاعات حمایت وپشتیبانی از تمامی  تفکرات زاینده و فکرهای خلاقی است که منجر به ایجاد اشتغال می شود و در این راستا برنامه های مدونی نیز وجود دارد و حمایت های زیادی  نیز انجام شده است که آخرین نمونه های آن راه اندازی تاکس نت یا همان تاکسی اینترنتی در ارومیه است "

وی ادامه داد: ما با ظرفیت ها و توانایی های جهاد دانشگاهی آشنا هستیم و می دانیم که  به کمک این نهاد می توانیم گام های خوب و موثر و مفیدی در زمینه آموزش و اشتغال برداریم .

دکتر عاقلی  رئیس  جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی نیز در آیین امضای تفاهم نامه همکاری با اداره کل فنآوری اطلاعات استان با تمجید از نقش فعال و ارزنده این اداره کل در سمت و سو دادن به  اشتغال های کم هزینه و درعین حال پر بازده گفت:  فنآوری اطلاعات  نیاز امروز جامعه ماست.

  وی ادامه داد: گسترش روز افزون شبکه های اجتماعی و گسترش تمایل به استفاده از فضاهای مجازی ایجاب می کند که با ذائقه شناسی نیازهای  روز افزون متقاضیان برآورده شود .

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی در برنامه ریزی های آموزشی ، فرهنگی ، پژوهشی و اشتغال  خود جایگاه ویژه برای فنآوری اطلاعات قایل است .

عاقلی اظهار امیدواری کرد: امضای تفاهم نامه با اداره کل فنآوری اطلاعات  زمینه را برای همکاری های بیشتر علمی و عملی گشوده و منجر به اشتغال پایدار گردد .

گفتنی است تفاهم نامه امضا شده  بین جهاد دانشگاهی و اداره کل فنآوری اطلاعات دارای 7 ماده  بوده و به مدت دو سال دارای اعتبار است .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.