محمد باقر منوچهری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دولت در مرحله اول برای خرید تضمینی گندم سال زراعی 97 - 96 مبلغ 14 هزار و 800 ریال پیشنهاد کرده بود که با مخالفت کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و کانون کشاورزان کشور این رقم به 16 هزار ریال اصلاح شد.
وی خاطر نشان کرد: باتوجه به بارش خوب باران و برف در آغاز سال زراعی جاری پیش بینی می شود در اراضی کشاورزی استان سمنان گندم خوبی برداشت شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: برای سال زراعی 98 - 97 پیش بینی می شود حداقل 90 هزار تن گندم از اراضی کشاورزی استان سمنان برداشت شود و دولت مشکلی در خرید تضمینی این مقدار محصول در سال آینده ندارد.
منوچهری اضافه کرد: سطح سبز مطلوبی در سال زراعی جاری در اراضی کشاورزی استان سمنان شاهد هستیم و با ادامه این روند برداشت خوبی از اراضی کشاورزی خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: یکی از مشکلات اساسی گندم کاران استان سمنان افزایش قیمت بذر، کود و سموم کشاورزی است که کشاورزان با توجه به مشکلات موجود انتظار افزایش قیمت خرید راهبردی این محصول را داشتند.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: با وجود کاهش اراضی کشاورزی، گندم در استان به صورت متعادل در سال های متوالی برداشت شد که این امر امتیاز مثبت برای تامین این کالای راهبردی از سوی گندم کاران است.
به گزارش ایرنا، در سال زراعی 97 - 96 بیش از 86 هزار تن گندم با قیمت یک هزار و 140 میلیارد ریال از گندم کاران استان سمنان خریداری شد.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.