به گزارش ایرنا، محمود حجتی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید و بهره برداری از چند طرح کشاورزی در دامغان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اعتبار کافی برای خرید علوفه دامی مصوب شده است و باید با اتخاذ ساز و کار مناسب بار روانی افزایش قیمت محصولات کشاورزی برداشته شود.
وی خاطر نشان کرد: در دولت تدبیر و امید بیش از دو میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شد و تا پایان سال جاری در 130 تا 150 هزار هکتار از اراضی دیگر کشور نیز این سامانه ها نصب می شود.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی حداقل 85 درصد از هزینه نصب سامانه های نوین آبیاری بر عهده دولت است اما ممکن است این رقم برای سال های آینده به دلیل مشکلات مختلف اقتصادی عملیاتی نشود.
حجتی ادامه داد: دولت تمام تلاش خود را برای نصب سامانه های نوین آبیاری در اراضی کشاوری انجام می دهد و مبالغ تخصیصی برای اجرای طرح تشویقی توافقی با دهیاری ها و نهاد های مسوول منطقه ای است.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت خواستار افزایش نصب سامانه های نوین آبیاری در کشور است و هر میزان این طرح ها افزایش یابد در مصرف بهینه آب تاثیر گذار است.
حجتی گفت: قیمت شیر در سال 93 دستکم 14 هزار ریال بود که اکنون این رقم به 17 تا 19 هزار ریال رسیده است و این مساله نشان از آن دارد که دولت در ثابت نگه داشتن قیمت این محصول مطلوب عمل کرده است.
وی خاطر نشان کرد: در‌ چند ماه‌ گذشته قیمت علوفه افزایش یافته که قیمت جدید شیر نیازمند یک توافق ملی است.
در استان سمنان 198 هزار هکتار زراعت و باغ وجود دارد که 23 هزار هکتار باغ پسته است و از این میزان 18 هزار هکتار در دامغان قرار دارد.
45 هزار نفر در استان سمنان بهره بردار بخش کشاورزی هستند، بخش کشاورزی 17 درصد اشتغال و 20.5 درصد ارزش افزوده استان را تامین می کند.
کل تولیدات جهادکشاورزی در این استان سالانه یک میلیون و 460 هزار تن است که 825 هزار تن محصولات زراعی، 360 هزار تن محصولات باغی و 275 هزار تن محصولات دامی است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.