مجید امیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 25 تا 30 درصد از اعتبار برای سرمایه گذاری و اجرای طرح های اقتصادی در بخش آب و فاضلاب از سوی سرمایه گذار تامین می شود و باقی آن با رایزنی شرکت آب و فاضلاب شهری استان و ارائه تسهیلات از سوی بانک های عامل است.
وی خاطر نشان کرد: بانک های عامل برای اجرای طرح های اقتصادی در بخش آب همکاری های قابل توجهی با سرمایه گذاران ندارند که این امر باعث دلسردی این فعالان اقتصادی می شود.
مدیر دفتر تجهیز منابع مالی و توسعه مشارکت شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان ادامه داد: اکنون تکمیل فاضلاب شهری سمنان با 550 میلیارد ریال اعتبار با همکاری بخش خصوصی در دست اجرا است.
امیدی تصریح کرد: احداث طرح تاسیسات نمک زدایی آب آشامیدنی شهر سرخه با اعتبار 15 میلیارد ریال و احداث نیروگاه برق آبی چشمه روزیه با 180 میلیارد ریال و با سرمایه گذاری بخش خصوصی از جمله طرح های بخش آب در استان سمنان است.
وی تصریح کرد: تکمیل فاضلاب شهرهای شاهرود، دامغان و شهمیرزاد و احداث فاضلاب شهرهای گرمسار و سرخه از جمله طرح های در دست اقدام و مهم شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان است.
مدیر دفتر تجهیز منابع مالی و توسعه مشارکت شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: سرمایه گذاری در بخش آب و فاضلاب استان سمنان در سال های گذشته افزایش قابل توجهی یافته است که این امر در میان مدت می تواند به رونق اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی کمک کند.
به گزارش ایرنا، میزان تولید آب در استان سمنان سالانه یک میلیارد و 250 میلیون متر مکعب است، اکنون ذخایر آب زیر زمینی در این استان 150 میلیون متر مکعب کمبود دارد و میزان تولید و مصرف آب در بخش های مختلف به طور نسبی برابر است.
سرانه مصرف آب به صورت روزانه در استان سمنان 250 لیتر برثانیه است در حالی که این رقم در کشور 204 لیتر برثانیه است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.