به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان روز پنجشنبه در قالب برنامه های سفر یکروزه به استان سمنان، اولین نیروگاه خورشیدی مگاواتی این استان را در شهرستان دامغان با سرمایه گذاری بخش خصوصی بهره برداری کرد، این نیروگاه شامل چهار هزار و 104 پنل خورشیدی پلی کریستال و 18 اینورتور است که در زمینی به مساحت 20 هزار و 150 متر مربع احداث شده است و ظرفیت تولید سالانه حدود 2 هزار و 500 مگاوات ساعت برق را دارد.
فرماندار دامغان در گفت و گو با ایرنا، خاطرنشان کرد: این نیروگاه به همت سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شده و برق تولیدی آن به شبکه برق رسانی متصل شده است.
علی اصغر مجد اضافه کرد: این نیروگاه خورشیدی در روستای صیدآباد دامغان با ظرفیت 1.3 مگاوات افتتاح شد که با ساخت این نیروگاه خورشیدی برای 50 نفر به صورت مستقیم و برای ٨0 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی در شهرستان دامغان، زمینه سرمایه گذاری در انرژی های تجدید پذیر فراهم است.
مجد تصریح کرد: شهرستان دامغان به دلیل قرار داشتن در منطقه خشک و کویری و بادهای فصلی، زمینه سرمایه گذاری در نیروگاه های خورشیدی و بادی را داراست که بستر و زمینه سرمایه گذاری نیز از سوی مسوولان اجرایی تامین شده است.
فرماندار دامغان، از احداث هشت نیروگاه انرژی های نو در دامغان با هدف تولید برق خبر داد و گفت: هفت طرح دیگر احداث نیروگاه خورشیدی و بادی در این شهرستان در دست بررسی و در حال تایید و صدور مجوز است.
شرکت توزیع برق دامغان در حال حاضر 54 هزار و 973 مشترک دارد که از این تعداد 651 انشعاب مربوط به برق چاه های آب کشاورزی است.
به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان وزیر نیرو در سفری یکروزه به استان سمنان به شهرستان های گرمسار، شاهرود، دامغان و سمنان سفر می کند و طرح های مختلف حوزه آب و برق را افتتاح و بازدید می کند.
71 درصد مشترکین برق استان سمنان با بیش از 308 هزار مشترک در بخش خانگی قرار دارند و 29 درصد انرژی برق در این استان در بخش صنعت، اداری و تجاری مصرف می‌شود، سال گذشته هشت هزار و 500 مشترک برق در بخش خانگی به مشترکان برق استان اضافه شد.
رضا اردکانیان در سفر یکروزه به استان سمنان افتتاح سد مجن شاهرود، 95 میلیارد ریال انواع طرح های صنعت برق، افتتاح گام اول مجتمع آبرسانی به روستای آبخوری سمنان و افتتاح نیروگاه برقابی کوچک بر روی خط انتقال آب چشمه روزیه سمنان را در برنامه دارد.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.