معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با بیان این مطلب افزود : سال گذشته ماشین آلات خط تولید بیش از 150 واحد صنعتی سمنان با صرف حدود 650 میلیارد ریال اعتبار نوسازی شد.
محمد همتیان اظهارداشت : در 2 سال گذشته بیش از 900 میلیارد ریال برای نوسازی ماشین آلات خط تولید واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان هزینه شده است.
وی خاطرنشان کرد : با نوسازی ماشین آلات واحدهای صنعتی ، کیفیت کالاهای تولیدی به میزان قابل توجه ای افزایش می یابد و این امر در کاهش هدر رفت انرژی و رفع مشکل بازار فروش تاثیرگذار است.
همتیان ادامه داد : اکنون بیش از 25 درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی استان غیرفعال و نیمه فعال است که باید با اتخاذ تدابیر راهبردی برای کاهش نرخ بیکاری و بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید تلاش کرد.
معاون استانداری سمنان تصریح کرد : تنها برگزاری همایش های اقتصادی به افزایش اشتغال و رونق اقتصادی منجر نمی شود بلکه باید برای راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی در سمنان به ظرفیت های موجود و زیرساخت ها هم توجه شود.
وی اضافه کرد: بیش از هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در 2 سال گذشته به واحدهای صنعتی و تولیدی سمنان پرداخت شد که این امر در میان و بلندمدت به کاهش آمار بیکاری می انجامد.
به گزارش ایرنا، در سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی در استان سمنان فعالیت دارد.
7339/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.