علی اصغر جمعه ای روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : اگر شرکت های تخصصی صادراتی در سمنان شکل بگیر، می توان آسانتر با صادرکنندگان ارتباط برقرار کرد و آنان را از مشوق ها و تسهیلات موجود مطلع ساخت.
وی اظهارداشت : در صورت شکل گیری شرکت های تخصصی صادراتی، برنامه ریزی منسجم تری برای یافتن بازارهای هدف پایدار و بلند مدت انجام می گیرد آنگاه صادرات این استان در مسیر با ثبات تری حرکت می کند.
وی صادرات را مقوله بسیار پیچیده دانست که در آن مخاطب بازارهای جهانی و تجار مسلط بر شرایط بازار است ، گفت: چنین بازارهایی نیازمند برخورداری از دانش تجارت خارجی و بهره گیری از نیروهای آموزش دیده و مستعد در این زمینه است.
رییس اتاق بازرگانی استان سمنان خاطرنشان کرد : در کنار این نوع تولید، تداوم حضور در بازار هم نکته کلیدی دیگری است که باید همواره مد نظر داشت و اگر این حضور استمرار نداشته باشد، عرضه کالا بار با مشکل مواجه می شود.
جمعه ای با بیان این که تولیدکننده دوست دارد همه اقدامات را خود به تنهایی انجام دهد و چنین دیدگاهی بسیار سنتی است، گفت: در چند سال گذشته کمبود شرکت های تخصصی صادراتی به دغدغه ای در استان تبدیل شده، در حالی که در کشور این اتفاق افتاده و این شرکت ها شکل گرفته است.
به گزارش ایرنا، در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
در استان سمنان یک هزار و 700 واحد تولیدی فعالیت دارد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.