به گزارش ایرنا، بطحایی همزمان با سفر دکتر روحانی و کاروان تدبیر و امید به استان سمنان، مدرسه 12 کلاسه ساخته شده با مشارکت خیر مدرسه ساز در مسکن مهر سمنان را بهره برداری کرد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در حاشیه آیین افتتاح مدرسه 12 کلاسه گفت: آموزشگاه خیرساز بختیاری در مسکن مهر سمنان با زیربنای یک هزار و 563 متر مربع در زمینی به مساحت 2 هزار و 374 متر مربع از سوی وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.
سعید هژبری افزود: مدرسه خیرساز بختیاری در 2 طبقه و دارای 12 کلاس درس، فضای اداری، آزمایشگاهی، نمازخانه، زمین ورزشی و یک هزار 357 متر مربع محوطه است.
وی اظهار داشت: 16 هزار و 100 میلیون ریال از هزینه ساخت این آموزشگاه از محل اعتبار دولتی و چهار هزار میلیون ریال با مشارکت خیر پرداخت شده است.
هژبری تصریح کرد: آموزشگاه پیامبر اعظم (ص) با زیر بنای 2 هزار و 98 متر مربع در زمینی به مساحت چهار هزار و 270 متر مربع دیگر طرح عمرانی آموزش و پرورش استان سمنان است که با حضور وزیر آموزش و پرورش در قالب سفر کاروان تدبیر و امید افتتاح شد.
وی اضافه کرد: این مدرسه دارای 12 کلاس درس، فضای اداری، آزمایشگاه فیزیک و شیمی، نمازخانه، سالن اجتماعات و فضای ورزشی است.
هژبری با بیان این که آموزشگاه پیامبر اعظم (ص) در سمنان با مشارکت خیران ساخته شده است، افزود: کانون فرهنگیان 2 هزار میلیون ریال، شرکت فروسیلیس 15 میلیون ریال و خیر مدرسه ساز 400 میلیون ریال برای ساخت آموزشگاه پیامبر اعظم (ص) کمک کردند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: برای ساخت این مدرسه 25 هزار و 400 میلیون ریال اعتبار صرف شده که سهم مشارکت دولت در ساخت این مدرسه هشت هزار میلیون ریال است.
به گزارش ایرنا، بیش از 120 هزار دانش آموز در یک هزار و 100 مدرسه استان سمنان تحصیل می کنند.
استان سمنان چهار هزار و 567 کلاس درس دارد که یک هزار و 761 کلاس تخریبی است و یک هزار و 951 کلاس به مقاوم ‌سازی نیاز دارد.
همزمان با سفر حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و کاروان تدبیر و امید به استان سمنان جمعی از وزرای کابینه دکتر روحانی نیز برای افتتاح و آغاز عملیات اجرای ده ها طرح مختلف به شهرستان ها سفر کرده اند.
روحانی پیش از این در فروردین ماه 95 همراه با کاروان تدبیر و امید به استان سمنان سفر کرده بود.
7342/6103/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.