در بیست و ششمین سفر استانی دکتر روحانی به سمنان در قالب کاروان تدبیر و امید در سال 1395، بیش از 70 طرح با اعتبار 9 هزار و 624 میلیارد ریال به تصویب رسید که تاکنون اجرای این طرح های اقتصادی و عمرانی 74 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
بر اساس آمار معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان در سال های 95 و 96، چهار هزار و 558 میلیارد ریال از اعتبارهای سفر دکتر روحانی به استان سمنان تخصیص یافته که این امر به افزایش رونق اقتصادی و توسعه اشتغال در استان منجر شده است.
اکنون از 72 طرح مصوب سفر استانی رئیس جمهوری، 14 طرح به بهره برداری رسیده و سه هزار میلیارد ریال دیگر برای تکمیل طرح ها نیاز است.
به باور کارشناسان، دستاوردهای ماندگار دولت تدبیر و امید رویکردی درخشان برای توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال در استان سمنان است و این دولت با وجود بسیاری از کارشکنی های بین المللی و فشارهای مختلف اقتصادی و تحریم های ناجوانمردانه استکبار جهانی برای توسعه و اشتغال در کشور تلاش می کند.
در این وادی سمنان مانند دیگر استان های کشور از دستاوردهای ماندگار دولت تدبیر و امید بی نصیب نبوده و با اتخاذ تدابیر راهبردی در 6 سال گذشته هزاران میلیارد ریال طرح اقتصادی و عمرانی در این منطقه به بهره برداری رسیده است.
از مجموع 2 هزار و 10 واحد صنعتی و تولیدی استان سمنان بیش از 30 درصد آن در سال 92 غیرفعال بود که با درایت و توانمندی دولت تدبیر و امید اکنون تمام این واحدهای با تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی به چرخه تولید برگشته است.
همچنین نصب سامانه های نوین آبیاری در 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان و رفع چالش کم آبی در بخش کشاورزی از دیگر دستاورد ماندگار این دولت خدمتگزار می باشد.
به گفته صاحبنظران، مهمترین نتیجه برنامه های دولت تدبیر و امید بازگشت اعتماد مردم و فعالان اقتصادی و بخش خصوصی برای افزایش فعالیت اقتصادی به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است و با تدبیر و خردورزی دولتمردان، ثبات و آرامش بار دیگر به آغوش جامعه به ویژه در بخش اقتصادی و تولید پیوند داده شده است.
صاحب نظران معتنقدند اگر برنامه ارائه تسهیلات رونق از سوی دولت اجرا نمی شد بخش قابل توجهی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان غیر فعال می شد و زیرساخت لازم برای افزایش رونق اقتصادی با درایت این دولت در کشور ایجاد شد.
با تمام نامهربانی ها، دولت تدبیر و امید با عزت و افتخار در عرصه ملی و بین المللی برای افزایش اشتغال و توسعه کسب و کار در کشور گام برداشته و دستاوردهای دکتر روحانی در چند سال گذشته موفق و ماندگار است.
روزهای سیزدهم و چهاردهم آذرماه جاری دکتر روحانی برای سومین بار به استان سمنان سفر می کنند و به باور کارشناسان این سفر می تواند شروعی برای رونق اقتصادی و توسعه روزافزون در این خطه باشد.
*خبرنگار ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.