به گزارش ایرنا، شهید کاظمی فرزند سید علینقی در سال 1336 در شهرستان آرادان در خانواده‌ای مومن و متقی دیده به جهان گشود.
وی از همان دوران کودکی و نوجوانی، توجه ویژه به انجام وظیفه های دینی و مذهبی داشت و در دوران تحصیل نیز دانش آموزی کوشا، فعال و اهل مطالعه بود.
این شهید بزرگوار با تلاش و پشتکار، در کنکور سال 1355 پذیرفته شد اما به دلیل سابقه مبارزاتی که در سازمان امنیت (ساواک) داشت از ادامه تحصیلش ممانعت شد.
وی پس از مدتی با کمک و تشویق پدرش برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در رشته مهندسی مکانیک ادامه تحصیل داد و سپس با کمک دوستان به انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا راه یافت و در فضای جدید، فعالیتهای سیاسی و مذهبی خود را ادامه داد.
شهید کاظمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تحصیل در خارج کشور را رها کرده و به میهن اسلامی بازگشت و با شور و شعف وصف ناپذیری در رکاب انقلاب شکوهمند اسلامی ارائه خدمت کرد.
وی با گذراندن دوره آموزش عمومی سپاه در پادگان امام علی‌ (ع) به عضویت سپاه در آمد و پس از اتمام دوره، با توجه به اینکه کردستان از سوی ضد انقلاب دچار آشوب شده بود به نقده اعزام شد.
وی پس از مراجعت از ماموریت کردستان با تعدادی از برادران جان برکف و مخلص انقلاب و سپاه، واحد اطلاعات را با تشکیلات منسجمی پایه ریزی کرد.
شهید کاظمی در سحرگاه روز دوم شهریور ماه سال 1364 و همزمان با شهادت مولا و جد بزرگوارش امام محمد باقر (ع) به همراه تعدادی از برادران رزمنده به منظور بازدید از خط مقدم جبهه در جنوب کشور منطقه طلائیه، بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به سختی مجروح و به درجه رفیع شهادت نائل شد.
مزار این شهید بزرگوار در بهشت زهرا تهران قطعه 24 ردیف 76 شماره 30 واقع است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.