قرنی مصطفی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رقابت های پاورلیفتینگ قهرمانی کشور با حضور 116 ورزشکار از 11 استان کشور در 2 رده سنی جوانان و بزرگسالان بیست و هفتم مهرماه به میزبانی تهران برگزار شد.
وی ادامه داد: حمید کریمی، حسین رحیمی، حسین میرانداغ در رده بزرگسالان و میلاد صابونی در رده جوانان در این رقابت ها هر کدام یک مدال طلا و فرهاد رحیمی در رده بزرگسالان نیز یک مدال نقره کسب کردند.
مصطفی پور اضافه کرد: حمید کریمی در حرکت پرس سینه با مهار وزنه 190 کیلوگرمی و در حرکت لیفت با مهار وزنه 220 کیلوگرم به ترتیب 35 و 40 کیلوگرم رکورد اتحادیه پاورلیفتینگ را در رده سنی بزرگسالان بهبود بخشید.
رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد اظهار داشت: چیا حسن زاده (رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام مهاباد) نیز به عنوان داور در این رقابت ها حضور داشت.
پاورلیفتینگ یا وزنه ‌برداری قدرتی نوعی ورزش قدرتی است که شباهت‌هایی با ورزش وزنه ‌برداری دارد؛ این ورزش شامل سه نوبت برای ثبت بهترین وزنه است ولی شامل رویدادهای زیادی بوده که سرانجام به پاورلیفتینگ امروزی تبدیل شد و به ترتیب شامل سه حرکت اسکوات، ددلیفت و پرس سینه است.
پاورلیفتینگ می‌تواند با تجهیزات یا بدون تجهیزات اجرا شود که سبک بدون تجهیزات به عنوان پاورلیفتینگ کلاسیک (classic) شناخته می‌شود.
مسابقات پاورلیفتینگ در سراسر جهان برگزار می‌شود ولی مهم ‌ترین مسابقات در کشورهای آمریکا، روسیه، اوکراین و کانادا برگزار می‌شود.
پرس سینه نیز از حرکات پاورلیفتینگ از سال ۱۹۸۴ در مسابقات پارالمپیک گنجانده شده‌است.
به گزارش ایرنا، شهرستان 237 هزار نفری مهاباد دارای 9 هزار ورزشکار است که در قالب 43 هیات، 70 باشگاه خصوصی و 20 باشگاه دولتی در حال فعالیت هستند.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.