سیما رجبی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: تبلیغ و نشر مفاهیم قرآنی و دینی با استفاده از زبان داستان و هنر ابزار بسیار مناسبی است که باید بیش از گذشته به آن توجه شود.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با قرآن و سیره اهل بیت (ع)، شناسایی و گرامیداشت پدیدآوردندگان آثار ادبی مذهبی و ترویج فرهنگ اسلامی و ارزش های انسانی با زبان داستان عنوان کرد.
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، 30 آذر 97 را آخرین مهلت ارسال داستان کوتاه به دبیرخانه جشنواره قرآن و عترت بیان کرد و افزود: استفاده از مضامین قرآنی در داستان و اشاره به آیات نورانی قرآن و نیز خلق داستان برگرفته از سیره اهل بیت (ع)، روایات و مناقب نقل شده از اهل بیت (ع) محورهای این جشنواره است.
دبیر جشنواره قرآن و عترت استان سمنان زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره را دی ماه 97 اعلام کرد و گفت: دبیرخانه جشنواره از تمامی هنرمندان و داستان نویسان استان برای شرکت در جشنواره دعوت می کند تا با ارائه آثار هنری خود به اعتلای فرهنگ قرآنی در کشور کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه مسوولیت اصالت آثار به عهده شرکت کنندگان است، افزود: هر داستان نویس می تواند حداکثر سه اثر به دبیرخانه ارسال کند.
رجبی اضافه کرد: آثار ارسالی نباید در جشنواره های دیگر برگزیده و چاپ شده باشد و برای شرکت در جشنواره محدودیت سنی وجود ندارد.
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: برای نفر اول این جشنواره لوح تقدیر به همراه هشت میلیون ریال جایزه نقدی، نفر دوم لوح تقدیر و 6 میلیون و ٥٠٠ هزار ریال و برای مقام سوم لوح تقدیر به همراه پنج میلیون ریال جایزه در نظر گرفته شده است.
نویسندگان و علاقه مندان شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را به نشانی پست الکترونیکی جشنواره به نشانی semnan.story@gmail.com و یا ارسال پستی اثر به نشانی سمنان، بلوار قدس ، مجتمع فرهنگی هنری کومش، دفتر موسسه شمسه ارسال کنند.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.