به گزارش ایرنا، علینقی حیدریان روز چهارشنبه در نشست ستاد جذب و سرمایه گذاری در سالن کوثر استانداری افزود: در سال 1385 تمامی مراحل واگذاری زمین به فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران در اختیار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بود که اکنون براساس بخشنامه بخشی از این اختیار در اختیار اداره امور اراضی است.
وی خاطر نشان کرد: بسیاری از فعالان اقتصادی که برای دریافت زمین به اداره کل منابع طبیعی استان مراجعه می کنند به دلیل آگاهی نداشتن از قانون و دیدگاه های کارشناسی در ادامه فعالیت برای دریافت مجوز بی رغبت می شوند.
مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان ادامه داد: قوانین کنونی برای واگذاری زمین به فعالان اقتصادی بسیار طولانی است و بسیاری از نهادهای اجرایی هم موافق این فرآیند طولانی نیستند.
حیدریان اضافه کرد: باید ساز و کارهایی مشخص برای واگذاری اراضی به سرمایه گذاران اتخاذ شود و به هیچ عنوان نباید در این شرایط حساس جامعه فعالان اقتصادی را برای راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی سرگردان کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: پرهیز از تفکر جزیره ای در اعطاء مجوز برای جذب سرمایه گذار یکی از اقدام های اساسی برای توسعه اقتصادی در استان سمنان است که باید نهادهای اجرایی در این راستا گام بردارند.
از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
استان سمنان 2 هزار و 10 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 57 درصد و در کشاورزی بیش از 17 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 20.5 درصد مربوط به بخش کشاورزی است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.