به گزارش ایرنا، در این میزگرد شاهرخ مکوند حسینی دانشیار و رئیس مرکز مشاوره دانشگاه سمنان، ساره امیرجان معاون امور اجتماعی بهزیستی استان سمنان، مهدیه بصیری کارشناس دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و راضیه کرم الدین سرپرست مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان سمنان حضور داشتند.
به گفته مسوولان و صاحب نظران در میزگرد ایرنا، خشونت علیه زنان امری جهانی است و اختصاص به جامعه خاصی ندارد و در تمام اقشار جامعه با شدت و عنوان های مختلف وجود دارد.
خشونت از نگاه رفتارشناسی به مفهوم انجام رفتارهای غیرمنطقی، آزار دهنده و خارج از چارچوب اخلاقی است که ارتکاب آن در ارتباط با بانوان انواع مختلفی را در برمی گیرد. این خشونت ها شامل خشونت کلامی، عاطفی، فیزیکی و اقتصادی است.
به اعتقاد صاحبنظران خشونت کلامی به استفاده از کلمات و عبارت های نامناسب و دور از شان انسانی و اخلاقی اطلاق، خشونت عاطفی شامل محروم کردن از روابط عاطفی و محبت و خشونت فیزیکی به معنای برخوردهای فیزیکی، ضرب و شتم، آزارهای جسمانی است و در مضیقه قرار دادن زنان به لحاظ اقتصادی را خشونت اقتصادی می گویند.
کارشناسان بر این باورند آموزش های مهارت زندگی از دوران کودکی، آگاهی زنان نسبت به حق و حقوق خود و بازنگری در قانون در این حوزه از راهکارهای مقابله با خشونت علیه زنان است.
به اعتقاد صاحبنظران، رسانه ‌های جمعی شامل نوشتاری، تصویری و صوتی نقش اثر گذار در مبارزه با خشونت علیه زنان دارند و این رسانه ‌ها می‌ توانند با آموزش و فرهنگ‌ سازی با این معضل اجتماعی مقابله کنند یا آن که به صورت ناخواسته آن را عادی جلوه دهند و قبح و زشتی عمل را به اشتباه ترویج دهند.
به گزارش ایرنا، لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در دولت تدوین شده که بنا به ماهیت قضایی آن، از سوی شورای نگهبان، برای بررسی و تدوین نهایی به قوه قضاییه ارجاع شده، نیمی از جمعیت حدود 80 میلیونی ایران را زنان تشکیل می دهند.
مشروح این میزگرد روز یکشنبه ششم آبان ماه جاری در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) منتشر می شود.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.