محبوبه صابر روز دوشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: بیش از یک میلیون ابلاغ به روش الکترونیکی از زمان شکل گیری این سامانه تا پایان شهریور 97، توسط شعب قضایی در سراسر استان سمنان صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد: درنیمسال اول 97 تعداد 233 هزار ابلاغ الکترونیکی صادر شد که 87 درصد از مجموع ابلاغ های صادره است.
صابر گفت: افزایش خدمات الکترونیک قضایی نتایج بسیار مثبتی از جمله سرعت در مراحل دادرسی، جلوگیری از صدور احکام غیابی، کاهش هزینه های رفت و آمد مردم و ماموران، کاهش هزینه های چاپ اوراق و حفظ محیط زیست، حفظ محرمانگی ابلاغ ها و حقوق شهروندی اشخاص داشته است.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان سمنان گفت: 114 هزار نفر در استان در این سامانه ثبت نام کردند و شهروندان می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و دادگستری حوزه های قضایی استان برای ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.
صابر، از اتصال تمامی بخش های قضائی و ساختمان های دادگستری و شوراهای حل اختلاف استان سمنان به شبکه فیبر نوری و بهره مندی از سامانه های نوین سالن نمایش به منظور کاهش رفت و آمد مدیران و کارکنان به مرکز استان و امکان ارائه خدمات بیشتر در ساعات حضور خبر داد.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان سمنان با بیان اینکه، درآینده نزدیک ثبت شکایت ها در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می شود گفت: نشر آگهی به صورت الکترونیکی و رایگان از جمله خدمات جدید مرکز در استان سمنان است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.