به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم، اسماعیل جعفری در گفت و گویی افزود: پس از راه اندازی اتوماسیون قضایی در سال 1386 به منظور تسریع و بهبود در ارائه خدمات قضایی و استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات در این حوزه، از سال 1393 طرح خدمات الکترونیک قضایی به عنوان پیشخوان خدمات قضایی در استان قم راه اندازی شد.
وی ادامه داد: طی این مدت 9 دفتر خدمات الکترونیک قضایی در نقاط مختلف شهر قم راه اندازی شده و خدماتی از قبیل ارائه و پیگیری دادخواست های بدوی، اظهارنامه، دعاوی طاری، دعاوی اعتراضی شامل تجدیدنظر، واخواهی، اعتراض ثالث، اعاده دادرسی مدنی و فرجام خواهی و ثبت‌ نام ثنا و چاپ ابلاغ الکترونیک به شهروندان قمی ارائه می شود.
وی خاطرنشان کرد: راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، کاهش مراجعه به دستگاه قضایی، تکریم ارباب ‌رجوع، کاهش سفرهای غیرضروری، ارتقای سلامت اداری و‌ قضایی و استفاده شهروندان از فرصت های برابر با رفع موانع اداری را به دنبال داشته است.
جعفری گفت: به‌ موجب ماده 175 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال 1392، از مهرماه سال 1395 ابلاغ اوراق قضایی به‌ صورت الکترونیک به واسطه ثبت‌ نام مراجعان در سامانه ثنا و ایجاد حساب کاربری قضایی انجام می ‌شود.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از 150 هزار تن در استان قم در این سامانه ثبت‌ نام کرده و دارای حساب کاربری قضایی بوده و اوراق قضایی به ‌صورت الکترونیکی در حساب کاربری آن‌ ها قرار می‌ گیرد.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.