عباس اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در خصوص ابلاغ الکترونیکی تاکنون 13.8 درصد از جمعیت استان در سامانه ابلاغ الکترونیک خدمات قضایی ثبت نام کرده اند و این آمار با توجه به میانگین 9.7 درصدی کشور، بالاتر از نرم کشوری است.
وی بیان کرد: آنچه حایز اهمیت است از آمار ثبت شده ابلاغ الکترونیکی بیش از 85 درصد ابلاغ واقعی بوده، یعنی مخاطب به سایت مراجعه کرده و نسبت به روند قضایی درخواست خود مطلع شده است.
وی گفت: هنوز در ابلاغ سنتی آمار مشاهده شده از 27 درصد پیشی نگرفته و حفظ حریم خصوصی، کاهش هزینه ها و زمان دادرسی از مهمترین دلایل مورد استقبال واقع شدن این سامانه است.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به هماهنگی های انجام شده همه خدمات دادگستری های استان منوط به ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک خدمات قضایی است و برای رفاه حال مخاطبان تمامی مراحل ثبت نام در ورودی ساختمان حوزه های قضایی استان به صورت کامل رایگان انجام می شود.
وی افزود: همه دادخواست های حقوقی و لوایح تجدیدنظر کیفری از طریق این دفاتر به مراجع قضایی استان ارسال می شود و قابلیت ارسال به سایر نقاط کشور وجود دارد.
اسماعیلی با بیان اینکه اکنون هفت دفتر خدمات قضایی در استان خراسان جنوبی فعالیت می کند تصریح کرد: مجوز این دفاتر به مدیران حقوقی همچون قضات بازنشسته، کارمندان و وکلای دادگستری داده می شود.
به گزارش ایرنا از هفت دفتر خدمات قضایی فعال در خراسان جنوبی، 2 دفتر در بیرجند و پنج دفتر به ترتیب در شهرستان های طبس، فردوس، بشرویه، قاین و بخش نیمبلوک مستقر هستند.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.