ملیحه شبان زاده چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان این که این طرح برای نخستین بار در استان سمنان اجرا شده، افزود : گسترش مطالعه در جامعه از دیگر هدف های این طرح است.
وی در باره چگونگی اجرای آن گفت: از میان کتاب های اهدایی مردم به کتابخانه در این طرح استفاده می شود.
مسوول کتابخانه عمومی البرز شاهرودگفت:کتاب های اهدایی مردم انتخاب و در محل دید مراجعان و اعضای کتابخانه قرار می گیرد.
شبان زاده افزود: برچسبی روی این کتاب ها زده شده تا کتابخوان ها پس از مطالعه آن را در یک محل عمومی مانند غذاخوری ها ، بوستان ، ایستگاه اتوبوس ، نانوایی و آرایشگاه ها قرار دهند.
وی تاکید کرد: مردم پس از مطالعه این کتاب ها و قرار دادن آنها در یک مکان عمومی به رایگان لذت مطالعه رابه دیگران هدیه کنند.
شبان زاده ادامه داد: این زنجیره هیچ گاه پایانی ندارد و کتاب ها همیشه بین مردم در گردش هستند.
وی همچنین از برپایی نمایشگاه دائمی منتخب موضوعی کتاب خبر داد و گفت: این کار برای آسان سازی انتخاب برای اعضاء اجرا می شود .
شبان زاده افزود: در این نمایشگاه چند کتاب پر طرفدار در هر رده موضوعی دهگانه در بین قفسه های کتابخانه به نمایش گذاشته شده تا انتخاب کتاب را برای مراجعان آسان نماید.
وی ادامه داد: کارشناسان و کتابداران با استفاده از آمارماهانه خروج کتاب ؛ فهرست کتاب های پر امانت را تهیه کرده و در هر رده موضوعی آنها را در معرض دید مراجعان و اعضاء قرار می دهند.
مسوول کتابخانه عمومی البرز شاهرودگفت: چیدمان نمایشگاهی کتابها باعث آسان سازی دیدن جلد کتاب شده و کسانی که وقت کمتری دارند راحت تر کتاب انتخاب می کنند.
درشهرستان شاهرود 16 باب کتابخانه عمومی و نهادی، یک باب کتابخانه عمومی مستقل و پنج باب کتابخانه عمومی مشارکتی با 260 هزار نسخه کتاب و 13 هزار تن عضو فعال وجود دارد.
7358/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.