به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم خلبان حسین چیت فروش روز جمعه در یادواره 2 شهید خلبان شهرستان دامغان افزود: امروز دشمن به دنبال ترویج فرهنگ فساد در جامعه است که راه نجات این اقدام دشمنان، ترویج فرهنگ شهدا و آشنایی با زندگی آنان است.
وی اضافه کرد: در اوایل جنگ تحمیلی حدود 40 فروند جنگنده دشمن به ما حمله کرد که اگر رشادت خلبانان و اقدام سریع آنان نبود، دشمن به افتخارهای بسیاری دست پیدا می کرد.
چیت فروش خاطر نشان کرد: شهیدان خلبان تفکر بسیجی داشتند و با روحیه خودباوری و اعتماد به نفس بالا به سمت دشمن حرکت کرده و ترس و واهمه ای نداشتند.
وی افزود: خلبانان با ماموریت های آسمانی خود، راهروی جنگ را برای فرماندهان نیروی زمینی ترسیم کرده و مسیر عملیات ها را نشان می دادند.
چیت فروش گفت: بیان خاطرات و رشادت های شهیدان به ما این نکته را یادآوری می کند که آرامش و اقتدار خود را مدیون شهدا هستیم.
مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تکریم از خانواده شهدا امری واجب است که شهدا بر گردن ما نهادند و برای پاسداشت از جان گذشتگی آنان، تکریم از خانواده شهدا وظیفه ما است.
شهرستان دامغان دارای 2 شهید خلبان علیرضا بیطرف و حسین مقیمی است که به پاس قرردانی از رشادت ها و احترام به مقام آن ها المان جت جنگنده و تندیس شهیدان در میدان صد دروازه این شهرستان نصب شد.
کار ساخت این المان حدود چهار سال به طول انجامیده که توسط علی رضایی، از همشهریان هنرمند دامغانی ساخته شده است.
خلبان شهید علیرضا بیطرف متولد شهرستان دامغان در سال 1366 بر اثر نقص فنی در آسمان اصفهان به شهادت رسید که در آرامگاه تهران به خاک سپرده شده است.
خلبان شهید حسین مقیمی در سال 1359 بر اثر اصابت گلوله آتشبار دشمن به جنگنده در منطقه عملیاتی عین خوش به شهادت رسیده و در آرامگاه روستای حداده به خاک سپرده شده است.
در پایان این یادواره المان جت جنگی و تندیس شهیدان رونمایی شد.
9856/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.