به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده روز چهارشنبه در دیدار با 'سیپان کاشجیان' خلیفه ارامنه اصفهان و جنوب ایران به مناسبت آغاز سال نو میلادی افزود: ارامنه همیشه مورد احترام و اعتماد ایرانیان بوده اند و این دوستی با جامعه ارامنه نه فقط در استان اصفهان، بلکه در جای جای کشورمان وجود داشته است.
او ادامه داد: در سطح دنیا بسیاری تلاش می‌کنند که با ایجاد اختلاف بین ادیان و اقوام به اهداف خود دست یابند.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: این روزها مشاهده می کنیم که گسترش خشونت ترور و افراطی گری برای سلب آرامش مردم در سطح جهان وجود دارد.
مهرعلیزاده با بیان اینکه ایمان به خدا روشن و فرهنگ و باور مردم در ادیان مختلف می تواند همه را از گزند افراطیون دور نگه دارد، گفت: در تاریخ نیز فشارهای زیادی به حضرت عیسی مسیح (ع) وارد آمد و توطئه ها زیادی بر علیه موحدان به راه انداختند.
استاندار اصفهان اضافه کرد: جنایات پس از رحلت پیامبر اسلام نیز ادامه داشته و بسیاری تلاش می کردند میان ادیان اختلاف ایجاد کنند اما همدلی بین ادیان باعث شود اهداف دشمنان محقق نشود.
مهرعلیزاده همچنین با اشاره به وقایع پس از انقلاب نظیر ترورها و جنگ تحمیلی اظهار کرد: دشمن تلاش خود را انجام می دهد و این طبیعی است، اما ادامه دشمنی استکبار با ما، موجب برملا شدن خوی استکباری و توطئه دشمنان شده است.
وی تصریح کرد: اگر 40 سال قبل فقط ایران شعار مبارزه با استکبار سر می دارد، امروزه جهانیان برابر استکبار و ظلم ایستاده اند.
مهرعلیزاده ادامه داد: پایمردی و ایستادگی مسیحیان باعث شد یک ملت بزرگ مشهور به صلح و صفا در دنیا شکل گیرد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه حضور مردم در صحنه باعث می شود که فعالیت دشمنان ادامه نیابد، گفت: ریشه تمام این چیزی که در چند روز اخیر در کشور مشاهده می کنیم، از درون کشور نیست.
به گفته وی امروز همه دریافته اند که در بسیاری از آشوب های منطقه و جهان دست صهیونیست ها در کار است.
استاندار اصفهان افزود: این مزاحمت ها و تحریک چندین نفر و تهدید ها مشکلی برای ما ایجاد نمی کند و این افراد نیز جواب خود را از مردم می گیرند.
حدود هفت هزار نفر از ارامنه کشور در استان اصفهان سکونت دارند که بیشتر آنها در شهرستان اصفهان مقیم هستند.
ت/ 6020 / 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.