علی اصغر جمعه ای روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اتخاذ تصمیمات اقتصادی بدون توجه به نیاز فعالان اقتصادی، همواره یکی از دلایل مهم و اساسی در کُندی برقراری روابط اقتصادی صادرکنندگان با شرکت های مهم تجاری جهان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: تحریم های جدید آمریکا مشکلاتی برای فعالان اقتصادی ایران به وجود آورده که باید مسوولان امر با اتخاذ تدابیری راهبردی و تصویب قوانین جامع متناسب با شرایط روز کشور صادرکنندگان و تولیدکنندگان را دریابند.
جمعه ای ادامه داد: نوسان قیمت ارز ، چالش مهم در رکود بخش صادرات استان سمنان است که از مسوولان می خواهیم مهم ترین برنامه های جامع خود را برای ادامه فعالیت این فعالان اقتصادی ادامه دهند.
رئیس اتاق بازرگانی سمنان اضافه کرد: نبود نقدینگی و بازار فروش محصولات تولیدی از جمله مشکلات واحدهای صنعتی این استان است که در نشست های متعدد شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برای عبور از این بحران، پیشنهادهایی داده شد.
جمعه ای گفت: فعالان اقتصادی و صاحبان واحدهای تولیدی به اندازه کافی به دلیل تحریم های جدید مشکل دارند و از نهادهای اجرایی می خواهیم با کاهش کاغذبازی های اداری سنگ لای چرخ تولیدکنندگان استان نگذارند.
رئیس اتاق بازرگانی سمنان تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با اتخاذ تدابیری راهبردی به تک تک دغدغه های تولیدکنندگان در این شرایط حساس جامعه پاسخگو دهد و بی برنامگی نسبت به مشکلات روز فعالان اقتصادی، بحران آفرین است.
استان سمنان 2 هزار و 10 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 45 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 57 درصد و در کشاورزی بیش از 17 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 20.5 درصد مربوط به بخش کشاورزی است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.