به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت روز دوشنبه در نشست خبری برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر در استان سمنان افزود: نگاه به این فریضه باید فرآیندی و فراگیر باشد.
وی با بیان اینکه در هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر امسال از 20 تا 26 شهریور هفت برنامه اجرا می شود، تاکید کرد: نظارت اجتماعی و آموزه های آن به نوعی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
به گفته وی، نگاه فرآیندی به امر به معروف و نهی از منکر به معنی توجه و عمل به تمام ارزش های فردی و اجتماعی در تمام حوزه هاست.
فضیلت با اشاره به برنامه های اجرایی بزرگداشت هفته احیا در سال جاری، بیان کرد: دیدار شورای امر به معروف و نهی از منکر، هیات های مذهبی، مساجد و بقای متبرکه و جمعی از طلایه داران با ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در استان از برنامه های روز اول این هفته است.
وی، حمایت جهادی از تولید ملی و کارگر ایرانی با خرید کالای ایرانی را عنوان روز دوم هفته امر به معروف عنوان و تصریح کرد: گردهمایی شورای امر به معروف و نهی از منکر، گروه های طلایه داران، یاد دوران و یاوران معروف شهرستان سمنان در امامزاده یحیی(ع) د راین روز برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: گلباران مزار شهدا همراه با غبار روبی در کلیه شهرستان ها و حضور کلیه طلایه داران امر به معروف در مصلی های نماز جمعه، برنامه روز سوم و چهارم این هفته است‌.
به گفته وی، گردهمایی شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات شهرستان ها، اجرای رزمایش تذکر زبانی و گردهمایی آمران، ناهیان و اعضای خواهر شورای امر به معروف و نهی از منکر در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، دیگر برنامه روز پنجم، ششم و هفتم هفته احیا است.
فضیلت یادآور شد: تقارن هفته دفاع مقدس و هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر فرصت مغتنمی برای تبیین فرهنگ احیا است.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 50 برنامه فرهنگی- هنری در هفته دفاع مقدس در استان سمنان با موضوعات عصر شعر، نمایش فیلم تنگه ابوقریب، برپایی نمایشگاه عکس، کتاب و نقاشی، کارگاه های هنرهای تجسمی و اجرای نمایش خیابانی برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ابراز داشت: بیش از 80 برنامه فرهنگی در ماه های پر فضیلت محرم و صفر در استان پیش بینی شده است.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، سوگواری عطر سیب، کارگاه نقاشی عاشورایی، برگزاری نگاره های محرم، مسابقه نقاشی و برگزاری نشست های بصیری، از جمله برنامه های این اداره کل در ماه های محرم و صفر است.
به گزارش ایرنا، هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، از 20 شهریور با شعار وحدت کلمه، حمایت از امت اسلامی و دشمن ستیزی آغاز و 26 شهریور با شعار حمایت از سبک زندگی اسلامی- ایرانی با رویکرد تحکیم خانواده به اتمام می رسد.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.