به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه مدرسه قلعه این شهر، با بیان این که، تریبون نماز جمعه از ابتدای انقلاب شهدای بسیاری داده ، افزود: تریبون های نماز جمعه در کنار جمایت از دولت ها و تلاش آن ها در دوره های مختلف ، آن ها را نقد هم کرده است.
وی ادامه داد: نماز جمعه حامی ارکان نظام بوده و بدون وابستگی به جناح خاصی، همه را نقد می کند.
خطیب جمعه شاهرود ادامه داد: با وجود فعالیت رسانه های گوناگون، تریبون نماز جمعه هنوز مهم ترین رسانه است و تاثیر فردی و اجتماعی دارد.
امینی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره توضیح مفهوم' آتش به اختیار'، یادآور شد: پیش از انقلاب نیز همواره نیروهای مردمی در کارهای فرهنگی به این شکل عمل کرده و منتظر بودجه و یا دستور خاصی نبودند.
وی با بیان اینکه برای انجام کار فرهنگی باید مجموعه های دولتی و مردمی هماهنگ با هم کار کنند، افزود: باید عرصه های فرهنگی شناسایی شده و راه های نفوذ دشمن را با انجام کار فرهنگی مسدود کرد.
امام جمعه شاهرود همچنین به تحریم های جدید امریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: مسوولان باید تعیین تکلیف کنند که برجام نقض شده است یا نه.
امینی درباره تحریم های سپاه پاسداران، تاکید کرد: امریکا خود بزرگ ترین حامی تروریسم است و در برابر این تحریم های ناجوانمردانه ، ما باید با هر سلیقه ای، نیروهای مسلح خود را عزیز بدانیم و از آن ها حمایت کنیم .
وی همچنین در خصوص توجه به دو اصل امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: نباید اجازه داد تا منکرها در جامعه عادی شوند، باید حساسیت ها در این زمینه بیشتر شود.
خطیب جمعه شاهرود اضافه کرد: دولت، مجلس،قوه قضاییه و نهادهای فرهنگی درباره امر به معروف و نهی از منکر به یک اندازه وظیفه دارند.
امینی ادامه داد: اگر در جامعه ای به امر به معروف و نهی از منکر به موقع عمل شود ، آبادانی، تولید و اشتغال نیز به دنبال آن خواهد بود .
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.