به گزارش ایرنا، عبدالهادی فقیهی زاده چهارشنبه در آیین اختتامیه جشنواره ملی فیلم قرآنی آیات در مصلی نماز جمعه بوشهر افزود:دراین راستا کار اصلی که بعنوان آرزو و آرمان در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح است تقویت و رشد گفتمان قرآنی است.
وی یادآورشد: مدیران فرهنگی، عالمان دینی و آنانی که با نام قرآن و عترت فعالیت دارند و قلم می زنند باید با عزم جدی و حمایت های خود زمینه تشویق و ترغیب هنرمندان برای تولید آثارهای هنری قرآنی را فراهم کنند.
فقیهی زاده اظهارداشت:معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درعرصه شعر، خوشنویسی، فیلم سازی و تصویرسازی مرتبط با موضوع های قرآنی گام های ارزشمندی برداشته و این حرکت ارزشمند همچنان تداوم خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: قرآن زیباترین کلام پدید آمده در جهان آفرینش است و این امر نیز بواسطه خلق آن توسط خداوند است.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: قرآن بعنوان کتاب فطرت انسانی نازل شد تا با روشنگری های خود انسان ها را بیدار و بال پرواز آنها به سوی عرش الهی شود.
وی ادامه داد: از دیگر عوامل نازل شدن قرآن بعنوان کتابی آسمانی هدایت جامعه به سمت صلح، بیداری و عدالت است.
امام جمعه بوشهر افزود: جامعه هنری جهان دارای اسارت، انحصار و آپارتاید هنری است و صهیونیسم جهانی هنر را به اسارت خود گرفته است.
وی گفت: در این راستا قرآن مهم ترین ابزار برای ایجاد جبهه مقاومت هنری و بیداری هنر است که باید بیش از پیش مورد توجه و در جامعه نهادینه شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: دومین جشنواره سراسری فیلم قرآنی آیات با حضور 20 استان برگزار شد که در مجموع 342 اثر دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
حمیده ماحوزی افزود: استان قم با ارسال 41 اثر بیشترین میزان آثار ارسالی جشنواره را به خود اختصاص داد.
در حاشیه این آیین کتاب 'فرهنگ نامه قرآنی بوشهر' بعنوان شناسنامه فعالیت های قرآنی استان بوشهر اثر جعفر بهی پور رونمایی شد.
6045/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.