به گزارش ایرنا، حشمت الله عسگری روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: براساس آمار، نیاز به منابع مالی در واحدهای صنعتی سمنان به دلایل مختلف از جمله بی ثباتی در بازار خرید و فروش کالا دستکم 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
وی خاطر نشان کرد: ارایه تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی استان که مشکل نقدینگی دارند باید در اولویت کاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قرار گیرد.
وی ادامه داد: بانک ها براساس ظرفیت موجود خود، برای پرداخت تسهیلات به واحدهای نیمه فعال استان اقدام کنند و به هیچ عنوان فشاری بر روی بانک های عامل در پرداختی ها فراتر از انتظار و مازاد نیست.
عسگری با بیان این که تامین مواد اولیه یکی از مشکلات اساسی واحدهای تولیدی استان است، گفت: واحدهای صنعتی نیازمند اعتبار مالی، با ارزیابی و تصویب کارگروه های اقتصادی سمنان، در کمترین زمان ممکن تسهیلات دریافت می کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان تصریح کرد: رفع مشکلات اقتصادی واحدهای صنعتی با هم افزایی و همکاری همه جانبه نهادهای اجرایی برطرف می شود و مهم ترین اولویت کاری مسوولان مربوط بازگرداندن واحدهای تولیدی نیمه فعال استان به چرخه تولید باشد.
وی تصریح کرد: هدف گذاری کاهش آمار بیکاری در سمنان با رفع موانع تولید در بخش های اقتصادی استان محقق می شود و باید بانک های عامل به عنوان یگی از تاثیرگذارترین نهادها برای اشتغالزایی، همکاری لازم با واحدهای تولیدی را داشته باشند.
به گزارش ایرنا، در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سمنان، تاکنون مشکلات 620 واحد تولیدی استان بررسی و به منظور رفع موانع یک هزار و 491 مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده که 73 درصد مصوبه ها اجرایی و باقی آن ها در دست اجرا است.
استان سمنان 2 هزار و 10 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 57 درصد و در کشاورزی بیش از 17 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 20.5 درصد مربوط به بخش کشاورزی است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.