سعید هژبری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در 56 طرح نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان 309 کلاس درس با 485 میلیارد ریال هزینه در دست ساخت است.
وی با اشاره به اینکه 13 فضای آموزشی برای آغاز سال تحصیلی 96-97 در استان سمنان آماده بهره برداری است، اضافه کرد: در این طرح ها 60 کلاس درس با 16 هزار مترمربع به فضای آموزشی استان اضافه می شود.
وی یادآور شد: برای بهره برداری از این طرح ها 198 میلیارد ریال هزینه شده است که 10 باب از 13 فضای آموزشی با مشارکت 88 میلیارد ریالی خیران آماده افتتاح است.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای سفر وزیر آموزش و پرورش در شهریور به سمنان، از آماده سازی این طرح ها برای افتتاح در سفر احتمالی وزیر خبر داد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان به کلنگ زنی 2 واحد آموزشی در هفته دولت با مشارکت خیران اشاره کرد و افزود: این طرح ها 37 میلیارد ریال هزینه دربردارند و زمین یکی از مدارس از سوی خیر اهدا شده است.
به گفته هژبری، این دو مدرسه 6 کلاسه در 2 هزار و 400 مترمربع 37 میلیارد ریال برای تکمیل نیاز دارند که 22 میلیارد از آن از سوی خیران تقبل شده است.
وی خاطرنشان کرد: به برکت هفته دولت، یک واحد آموزشی در ایوانکی گرمسار با 9 کلاس درس در یکهزار و 900 مترمربع افتتاح شد.
هژبری بیان کرد: از 21 میلیارد ریال هزینه برای تکمیل این مدرسه 9 کلاسه هشت میلیارد ریال از سوی خیران تقبل و اهدا شد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان بیان کرد: سمنان از استان های موفق در بهره گیری از توان خیران در تامین و نوسازی مدارس است به طوری که حدود 50 درصد از تعهد خیران در 20 دوره جشنواره خیران محقق شده است.
وی با بیان اینکه مدرسه سازی فقط مختص قشر خاصی از جامعه نیست، اضافه کرد: تمام اقشار جامعه با هر میزان توان مالی می توانند به سهم خود در مدرسه سازی مشارکت کنند.
هژبری بر مشارکت هر چه بیشتر تمام اقشار مردم استان سمنان در نهضت مدرسه سازی تاکید و خاطرنشان کرد: استان به نوسازی و ساخت مدارس جدید نیاز جدی دارد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان تاکید کرد: بسیاری از خیران علاوه بر مشارکت در اهدای زمین یا مدرسه سازی، در اهدا یا ایجاد فضای تجاری به منظور درآمدزایی برای کمک به نظام آموزشی به دانش آموزان نیازمند نیز دیدگاه متعالی دارند.
6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.