به گزارش ایرنا ، علی سماکوش روز شنبه در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی سمنان افزود : امسال 37 هزار و 978 تن در این جشنواره شرکت کردند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان اضافه کرد: تعداد شرکت کنندگان امسال در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی نسبت به 30 هزار و 858 نفر سال گذشته، رشد 23 درصدی را نشان می دهد.
وی تاکید کرد: امسال در هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در بخش فضای مجازی 9هزار و 800 تن شرکت کردند که از این تعداد یکهزار و 654 تن از استان سمنان بودند.
سماکوش بیان کرد: به این ترتیب، استان سمنان مشارکت 17 درصدی در بخش فضای مجازی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کشور را به خود اختصاص داد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان ادامه داد : به نسبت جمعیت، شهرستان های سرخه ، آرادان و میامی، بیشترین شرکت کننده را در جشنواره کتابخوانی رضوی امسال داشتند.
وی یادآور شد : شهرستان های سمنان ، شاهرود و دامغان، به لحاظ تعداد بیشترین شرکت کننده را داشتند.
به گفته سماکوش، در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی 17 هزار و 587 تن در بخش بر خط ، 6 هزار و 400 تن در بخش نقاشی و 14 هزار و 215 تن در بخش مکتوب از استان در این جشنواره شرکت کردند.
وی ادامه داد : هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف ترویج سبک زندگی رضوی ، آشنایی با سیره امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان سمنان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در این آیین از 69 تن از برگزیدگان با حضور سید شهاب الدین چاوشی استاندار و احمد همتی نماینده مردم سمنان ، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی ، فرمانداران و دیگر مدیران دستگاه های اجرایی استان و نویسندگان و اصحاب قلم تجلیل شد.
در هشتمین جشنواره رضوی یک هزار تَن از استان سمنان در بخش پویش مجازی و ارسال تصویر شرکت کردند.
سال گذشته 631 هزار نفر از سراسر کشور و 30 هزار و 858 تن از استان سمنان در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.