نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: هنر می‌تواند برای شناسایی، معرفی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهترین ابزار باشد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، صدیف بدری در مراسم افتتاح نمایشگاه پوستر و کاریکاتور آسیب های اجتماعی در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه فعالیت فرهنگی در زمینه هنر اقدام بسیار مناسب است که با حرکت جدی دانشگاه محقق اردبیلی و با مشارکت اداره کل فرهنگی و اجتماعی استانداری و حوزه هنری آغاز شده است، افزود: امیدواریم چنین فعالیت‌هایی در سایر دستگاه‌های اجرایی استان نیز گسترش یابد. 
وی با بیان اینکه هنر و تخصص فرهنگی می تواند برای شناسایی، معرفی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهترین ابزار باشد، گفت: باید آسیب های اجتماعی را به صورت واقعی رصد کنیم و برای آنها چاره ای بیندیشیم؛ چراکه اگر به صورت عملیاتی برای آنها چاره اندیشی نشود، مشابه آتش زیر خاکستر عمل خواهد کرد و ممکن است جامعه را از لحاظ فرهنگی به پوچی بکشاند. 
بدری با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در این زمینه، ادامه داد: این دغدغه ها به ما مسئولان نیز هشدار می دهد تا در این زمینه به صورت جدی، عملیاتی، علمی و فنی برنامه ریزی کنیم. 
نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: این نمایشگاه به حوزه آسیب های اجتماعی فضای مجازی پرداخته است، در عین حال باید با مدیریت صحیح از جنبه های مثبت فضای مجازی استفاده کنیم. 
وی اضافه کرد: در همین راستا در برنامه ششم توسعه فصلی در این خصوص لحاظ شده و علاوه بر تصویب، به دولت نیز تکلیف شده است. 
بدری با بیان اینکه در بودجه سالانه نیز دستگاه ها موظف شده اند درصدی از بودجه خود را به موضوع فرهنگ، فعالیت های قرآنی، پژوهش، مطالعات و کتابخانی تخصیص دهند، ادامه داد: سعی می کنیم با ابزار نظارتی دیوان محاسبات، در خصوص تحقق بودجه نظارت کارشناسی داشته باشیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.