طرز تهیه این آش خوشمزه برای پاییز

طرز تهیه آش بلغور خوشمزه را در این گزارش مشاهده می کنید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، آش ها و سوپ ها در فصل پاییز و زمستان بسیار پر طرفدار می شوند و بیشتر تهیه می شوند و شما می توانید خیلی راحت این آش خوشمزه را در خانه تهیه کنید. اما تمام مواد استفاده شده در این آش مقوی است و اگر شما دچار کسالت یا سرما خوردگی هستید می توانید این آش مقوی را تهیه کنید.

خواص خرمالو برای کبد که نمی دانستید

با این ترفند بوی زهم مرغ را از بین ببرید

معجزه خاکشیر برای سفیدی پوست

چای مانده برای بدن ضرر دارد یا نه؟

این آش با گوشت و حبوبات تهیه می شود و بسیار غلیظ و کشدار است ولی اگر دوست ندارید می توانید گوشت را حذف کنید و از گوشت قلقلی یا عصاره گوشت و قلم استفاده کنید.

مواد لازم

بلغور گندم ۲ لیوان
نخود ۱ لیوان
لوبیا ۱/۲ لیوان
پیاز ۲ عدد
سبزی آش (گشنیز،جعفری،اسفناج،شوید،تره) ۳۰۰ گرم
آب نارنج یا آبغوره ۱/۳ لیوان
عصاره قلم ۱ عدد
گوشت گوساله ۳۰۰ گرم
گوجه فرنگی ۴ عدد
نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

مرحله اول: پخت گوشت

ابتدا باید گوشت را بپزید برای این کار گوشت را به همراه یک پیاز و کمی فلفل سیاه و زردچوبه خوب تفت دهید و بعد از این که گوشت تغییر رنگ داد و بعد روی گوشت آبجوش بریزید و بگذارید تا گوشت حسابی پخته شود و بعد از پخت گوشت را ریش ریش کنید و جدا قرار دهید و آب گوشت را صاف کنید و برای تهیه آش کنار قرار دهید.

مرحله دوم: تفت دادن

در ادامه باید بلغور و حبوبات را از چند ساعت قبل حتما خیس کنید و چندین بار آب آن را عوض کنید تا نفخ حبوبات گرفته شود و بهتر پخته شود. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و یا رنده بزنید و داخل قابلمه مورد نظر کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد روغن اضافه کنید کمی تفت دهید تا سبک شود سپس گوجه فرنگی ها را بشورید و پوره کنید و به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن حبوبات

در ادامه کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید و بعد نخود نیم پز شده و بلغوز خیس خورده  و لوبیا و آب گوشت یا آب جوش را اضافه کنید و بگذارید تا حبوبات پخته شود و بلغور لعاب بی اندازد.

مرحله چهارم: تهیه آش پاییزی

در ادامه وقتی حبوبات کاملا پخته شد باید سبزی خرد شده را به همراه گوشت ریش شده را اضافه کنید و کمی نمک و آب نارنج را اضافه کنید و بگذارید تا کمی جا افتاده شود و در انتها با پیاز داغ و نعنا داغ تزیین کنید و سرو کنید. 

اگر به خوردن پفک علاقه دارید، این مطلب را بخوانید

مصرف این میوه شما را از درد زانو نجات می دهد

این علائم یعنی گردش خون شما ضعیف است

مصرف چای چه تاثیری بر روی فشارخون دارد؟

درمان فوری عفونت با مصرف این دمنوش ها

دیدگاه تان را بنویسید