طرز تهیه کیک کره ای / فوت و فن تهیه یک کیک جذاب خانگی

در این گزارش طرز تهیه کیک کره ای و فوت و فن تهیه آن را به شما آموزش می دهیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کیک کره‌ای یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و نرم و لطیف دارد و طعم کره در آن بسیار دلچسب و فوق العاده است.

برای تهیه کیک کره‌ای، ابتدا کره و شکر مخلوط و سپس وانیل و تخم‌مرغ اضافه می‌شود. شیر و مخلوط آرد نیز اضافه شده و پس از انجام مراحل مختلفی نظیر افزودن شکلات چیپسی، پخت در فر و تزئین، کیک کره‌ای آماده سرو می‌شود.

این کیک دارای بافت منحصر به فردی است که مرطوب و منسجم است و با تزئینات مختلف می‌توان آن را جذاب‌تر کرد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک کره ای در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم کیک کره ای
کره هم دمای محیط ۲۲۵ گرم
تخم مرغ متوسط ۶ عدد معادل تقریبا ۴۰۰ گرم
شکر ۲۵۰ گرم
آرد ۳۶۵ گرم
شیر ۸۰ گرم
وانیل ۱ قاشق چای خوری
بکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
گردو به مقدار لازم
شکلات چیپسی نسوز به مقدار لازم

طرز تهیه کیک کره ای

مرحله ۱: تهیه مخلوط کره و شکر

برای طرز تهیه کیک کره ای ابتدا مقداری کره را که به دمای محیط رسیده و نرم شده است داخل یک ظرف بریزید و سپس شکر را به آن اضافه کنید و با همزن برقی خوب هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت مخلوط تشکیل شده کرم رنگ و پفکی و سبک و یکدست شود.

 

مرحله ۲: اضافه کردن وانیل و تخم‌مرغ

سپس مقداری وانیل را به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود بعد تخم مرغ‌ها را یکی یکی به مخلوط مواد اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و با مواد خوب مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ۳: اضافه کردن شیر و تهیه مخلوط آرد

بعد شیر ولرم را به مخلوط اضافه کنید و با دور کند همزن هم بزنید تا با هم مخلوط و یکدست شوند سپس آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک شود و بعد مقداری بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و هم بزنید و حسابی با هم ترکیب کنید.

مرحله ۴: ترکیب مخلوط آرد با مواد اصلی

سپس ترکیب آرد را کم کم و در دو تا یا سه مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید و با دور کند همزن یا با لیسک یا همزن دستی به آرامی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و آرد به شکل گلوله در داخل مخلوط مواد باقی نماند و بافت صاف و یکدستی تشکیل شود.

مرحله ۵: افزودن شکلات چیپسی و آماده سازی قالب

بعد با سلیقه خودتان مقداری شکلات چیپسی را به مخلوط اضافه کنید و کمی هم بزنید تا شکلات‌ها در همه قسمت‌های مخلوط به طور یکسان پخش شود و سپس یک قالب لوف با سایز ۱۵ در ۲۵ را مقداری چرب کنید و بعد کاغذ روغنی کف قالب قرار دهید.

مرحله ۶: ریختن مایه و تزئین سطح

سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید و به آرامی یک یا دو بار روی سطح ضربه بزنید تا حباب‌های داخل مایه کیک خارج شود و بعد سطح آن را صاف کنید و با سلیقه خودتان روی آن را با مقداری مغز گردوی خرد شده و شکلات چیپسی تزئین کنید.

مرحله ۷: پختن در فر

بعد از آن قالب را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و سپس دمای فر را روی ۱۷۵ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا کیک به مدت ۴۵ تا ۵۵ دقیقه در فر بپزد و سطح آن طلایی رنگ شود، زمان پخت به دما فر بستگی دارد.

مرحله ۸: بررسی پخت کیک

دقت کنید در ۳۰ دقیقه اول زمان پخت در فر را باز نکنید چون پف کیک از بین می‌رود و بعد از این زمان یک سیخ چوبی را داخل کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر از مایه کیک چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک مغز پخت شده و آماده است.

مرحله ۹: خروج کیک از قالب و خنک کردن

سپس قالب را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود و بعد با یک چاقوی تیز لبه‌های کیک را از قالب جدا کنید و قالب را برگردانید تا کیک به طور کامل از آن خارج شود و کیک را در یک ظرف دیگر قرار دهید تا خنک شود.

مرحله ۱۰: توضیحات مربوط به بافت کیک

دقت کنید بافت کیک‌هایی که در آن‌ها از کره استفاده می‌شود کمی مرطوب و منسجم است و زمانی که در یخچال قرار بگیرند مقداری سفت می‌شوند اما وقتی که در دمای محیط قرار بگیرند دوباره مثل پخت اولیه بافت آن‌ها نرم و لطیف می‌شود.

مرحله ۱۱: نگهداری یا تزئین با خامه و شکلات

سپس اگر می‌خواهید کیک را برای مدت طولانی نگهداری کنید آن را در ظرف دربسته قرار دهید و در یخچال بگذارید و در غیر این صورت با سلیقه خودتان مقداری خامه فرم گرفته یا شکلات ذوب شده و یا گاناش روی کیک کره‌ای بریزید و پخش کنید.

مرحله ۱۲: تزئین نهایی و سرو کیک

بعد با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، خلال بادام و یا شکلات چیپسی و برش‌های حلقه‌ای موز و توت فرنگی روی کیک را تزیین کنید سپس کیک کره‌ای را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و چند برش از آن را در ظرف مناسب بچینید. در آخر کیک کره‌ای را به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک میان وعده سالم و مقوی همراه با چای یا قهوه سرو کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید