طرز تهیه مافین موز و شکلات

طرز تهیه مافین موز و شکلات را در این گزارش به شما آموزش می دهیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مافین موز و شکلات یکی از انواع کاپ کیک‌های خوش طعم و لذیذ است که خیلی راحت و سریع آماده و درست می‌شود و بافتی سبک و نرم و لطیف دارد از مافین موز و شکلات را می‌توانید به عنوان یک دسر شیک برای پذیرایی استفاده کنید.

برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه مافین موز و شکلات در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم مافین موز و شکلات
موز بزرگ پوره شده ۲ عدد
وانیل ۲ قاشق چای خوری
نمک ۴/۱ قاشق چای خوری
بکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری
جوش شیرین ۴/۱ قاشق چای خوری
روغن مایع ۴/۱ پیمانه معادل ۶۰ میلی لیتر
آرد ۱ و ۲/۱ پیمانه معادل ۱۹۰ گرم
پودر کاکائو ۲/۱ پیمانه معادل ۵۰ گرم
شکلات چیپسی ۱ پیمانه معادل ۱۷۵ گرم
ماست یونانی ۱ پیمانه معادل ۲۴۰ گرم
تخم مرغ بزرگ به دمای محیط رسیده ۱ عدد
شکر ۴/۳ پیمانه معادل ۱۵۰ گرم

طرز تهیه مافین موز و شکلات

مرحله ۱: همزدن تخم مرغ و اضافه کردن وانیل

برای طرز تهیه مافین موز و شکلات ابتدا تخم مرغ را داخل یک ظرف بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا از لختگی خارج شود و بافت آن یکدست و کمی حجیم شود بعد کمی وانیل به تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل خوب پخش شود و بوی زهم تخم مرغ را از بین ببرد.

 

مرحله ۲: افزودن ماست و روغن مایع

سپس مقداری ماست را که به دمای محیط رسیده است به تخم مرغ هم زده اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید تا بافت آن‌ها یکدست شود و بعد روغن مایع را هم روی ترکیب مواد بریزید و به اندازه‌ای که با هم مخلوط شوند با همزن دستی هم بزنید.

مرحله ۳: له کردن موز و الک زدن آرد

بعد موز را داخل یک ظرف دیگر با چنگال کامل له کنید تا بافت آن یکدست شود و سپس به مخلوط تخم مرغ‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم ترکیب و یکدست شوند و کنار بگذارید سپس در یک ظرف دیگر آرد را الک کنید تا بافت آن سبک شود.

مرحله ۴: ترکیب شکر، نمک و پودر کاکائو با آرد

بعد مقداری شکر و کمی نمک را به آرد اضافه کنید و به هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و سپس پودر کاکائو را به ترکیب آرد اضافه کنید و کاملاً با هم مخلوط کنید به طوری که پودر کاکائو در آرد گلوله نشود و بافت صاف و یکدستی تشکیل شود.

مرحله ۵: اضافه کردن بکینگ پودر و شکلات چیپسی

سپس مقداری بکینگ پودر و کمی جوش شیرین را روی ترکیب آرد بریزید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و بعد مقداری شکلات چیپسی را هم به آرد اضافه کنید و با هم ترکیب کنید بعد از آن ترکیب مواد خشک و آردی را روی مخلوط مواد تر بریزید.

مرحله ۶: مخلوط کردن مواد خشک با مواد تر

 

در حالی که مواد خشک را روی مواد تر می‌ریزید با همزن دستی ترکیب مواد را هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و بافت مخلوط تشکیل شده یکدست و نرم شود سپس در داخل قالب کاپ کیک، کپسول و یا کاغذهای مربوط به کاپ کیک قرار دهید.

مرحله ۷: آماده‌سازی قالب کاپ کیک و ریختن مایه

می‌توانید داخل قالب‌ کاپ کیک را با روغن چرب کنید و سپس مقداری آرد داخل قالب بپاشید و مایه کیک را داخل قالب‌ها بریزید تا تقریباً پر شوند فقط مقداری سر قالب‌ها را خالی بگذارید تا موقع پخت کیک و پف کردن آن از داخل قالب بیرون نریزند.

مرحله ۸: تزئین و پخت در فر

سپس روی مایه کیک داخل قالب‌ها مقداری شکلات چیپسی بریزید و آن‌ها را تزئین کنید و سپس قالب‌ها را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید بعد دمای فر را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید تا کیک خوب بپزد.

مرحله ۹: خنک کردن کاپ کیک‌ها پس از پخت

اجازه دهید تا کیک‌ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بپزند و سطح آن‌ها طلایی رنگ شود سپس قالب را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۵ دقیقه حرارت اولیه خود را از دست بدهند و کمی خنک شوند.

مرحله ۱۰: نگهداری کیک‌ها در ظرف مناسب

سپس به آرامی کیک‌ها را از داخل قالب بیرون بیاورید و روی توری قرار دهید تا کاملا سرد شوند بعد کیک‌ها را داخل ظرف دربسته قرار دهید و به مدت ۵ روز در جای خشک و خنک مثل یخچال نگهداری کنید، بهتر است ظرف شیشه‌ای باشد.

مرحله ۱۱: نگهداری در فریزر

اگر ظرف کیک‌ها را داخل فریزر قرار دهید از آن‌ها می‌توانید به مدت یک ماه نگهداری کنید و بعد در هنگام مصرف کیک‌ها را از داخل ظرف بیرون بیاورید و در ظرف مناسب بچینید و با سلیقه خودتان مقداری عسل یا شکلات صبحانه روی آن‌ها بریزید.

 

مرحله ۱۲: تزئین و سرو کیک‌ها

سپس کیک‌ها را با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده و برش‌های حلقه‌ای موز تزئین کنید و این کاپ کیک‌های خوش طعم و لذیذ را به عنوان یک دسر شیک و مناسب و یا یک میان وعده مقوی و ساده برای پذیرایی همراه با چای سرو کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید