این میوه محرک قوی کبد است

مهم ترین ترکیب میوه هندوانه ابوجهل، گلوکزیدی است که در سال 1818 استخراج و شناسایی شد و کولوسینتین نام گرفت. این ماده بسیار تلخ و در آب و الکلمحلول است و اثرات میوه نیز مربوط به آن می باشد. این ماده به مقدار بسیار کم ممکن است در دانه ها وجود داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، میوه به علت داشتن گلوکزید کولوسینتین خاصیت مسهلی بسیار شدید دارد. همچنین دارای اثر مدر و محرک قوی کبد است. در طب عوام و از قدیم، هندوانه ابوجهل به عنوان ضدادم(آب آوردن انساج)، راه انداختن قاعدگی و رفع احتقان مغزی استفاده می شده است. این میوه دارای اثر قاعده آور قوی بوده و می تواند باعث سقط جنین شود. سقط جنین با هندوانه ابوجهل از زمان باستان صورت می گرفته است.این موضوع در اسناد پزشکی پاپیروس های مصر مربوط به 1550 سال قبل از میلاد به ثبت رسیده است.

بهداشت نیوز نوشت؛ یکی دیگر از کاربردهای باستانی هندوانه ابوجهل جلوگیری از حاملگی بوده است. برای این کار میوه آن را با میوه نارس آکاسیا و خرما می سائیدند و با عسل آغشته می کردند؛ سپس این مخلوط را روی پارچه (تهیه شده از الیاف گیاهی) به حالت نم زده می گذاشتند و در واژن قرار می دادند. این مطلب از پاپیروس های مصر در 1550 سال قبل از میلاد ترجمه شده است. سمیت و عوارض جانبی این میوه در صورت مصرف بیش از اندازه دارویی، باعث اسهال شدید و یا اسهال همراه با خون می گردد. همچنین باعث تحریک و التهاب شدید روده ها خواهد شد. هندوانه ابوجهل به نام سوپر پورگاتیو(قوی ترین مسهل) مشهور است و می تواند باعث دردهای شکمی و سقط جنین گردد.

 

دیدگاه تان را بنویسید