چطور عدم تحمل به لاکتوز خود را درمان کنیم؟

عدم تحمل لاکتوز به این معنی نیست که باید لبنیات را کنار بگذارید. برخلاف آلرژی‌ها که باید از غذاهای خاصی اجتناب شود، در عدم تحمل لاکتوز بیشتر افراد می‌توانند درجات مختلفی از لاکتوز را تحمل کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، عدم تحمل لاکتوز لزوماً به این معنی نیست که باید لبنیات مورد علاقه خود را کنار بگذارید. برخلاف آلرژی‌ها که باید از غذاهای خاصی اجتناب شود، عدم تحمل لاکتوز بیشتر طیفی است که افراد می‌توانند درجات مختلفی از لاکتوز را تحمل کنند.

بهداشت نیوز نوشت؛ مجبور نیستید همه لبنیات را به دلیل یک واکنش بد کنار بگذارید - این همه یا هیچ نیست. همه چیز در مورد این است که بفهمید چه مقدار لاکتوز در غذایی که دوست دارید و چقدر می توانید در یک جلسه تحمل کنید. در اینجا 7نکته وجود دارد که به شما کمک می کند از لبنیات با طعم عالی مورد علاقه خود و مزایای سلامتی همراه با آنها بدون علائم ناراحت کننده لذت ببرید.

1- لیوان شیر خود را با بیسکویت یا  شیرینی بخورید.

در حالی که یک لیوان 8 اونس شیر گاو دارای 12.6 گرم لاکتوز است، خوردن شیر با غذا به کند شدن هضم کمک می کند و تحمل را بهبود می بخشد. مقدار کمی شیر را با غلات، اسموتی ها یا همراه با وعده های غذایی امتحان کنید.

2-با شیر گاو بدون لاکتوز بخرید.

می توانید شیر لبنی را بدون حتی یک قطره لاکتوز در آن انتخاب کنید. شیر بدون لاکتوز که با فیلتر کردن لاکتوز شیر لبنیات یا با افزودن همان آنزیم لاکتاز که لاکتوز را تجزیه می‌کند، یک گزینه عالی برای کسانی است که دچار عدم تحمل لاکتوز هستند. از این گذشته، هنوز هم شیر گاو واقعی است - شما همچنان مواد مغذی خود و همان طعم غنی را دریافت خواهید کرد.

3-ماست را در عصرانه بعدی خود امتحان کنید.

ماست کم چرب و ساده تقریباً 5.7 گرم در هر وعده 3/4 فنجان دارد. اما اجازه ندهید که شما را بترساند. کشت های زنده و فعال ماست به هضم این لاکتوز کمک می کند، که می تواند تحمل آن را آسان تر کند.

4-ماست یونانی را امتحان کنید.

به لطف فرآیند صاف کردن منحصر به فرد خود، ماست یونانی نسبت به ماست سنتی لاکتوز کمتری دارد - تقریباً 4.2 گرم لاکتوز در هر 3/4 فنجان. و هنوز هم فرهنگ های زنده و فعالی دارد که به شما در هضم این لاکتوز کمک می کند. بعلاوه، ماست یونانی پروتئین باکیفیتی دارد و به طرزی خوب به نظر می رسد فانتزی است.

5-پنیر را انتخاب کنید.

پنیر  گزینه ای عالی برای صبحانه است و از مقدار کم در این وعده غذایی شروع کنید و روز به روز مقدار گان را کمی افزایش دهید تا قابلیت تحمل آن برای شما ایجاد شود.

6- میتواید خامه یا یا پنیر خامه ای مصرف کنید.

واقعیت جالب: پنیر خامه ای، خامه مایع و خامه فرم گرفته یا بلوکی کمتر از یک گرم لاکتوز در هر قاشق غذاخوری دارند. آیا می خواهید پنیر خامه ای توت فرنگی را روی نان شیرینی خود بمالید؟ به دنبال آن برو. آیا می خواهید روی موکای صبحگاهی خود خامه فرم گرفته شود؟ انجامش بده!

7- بستنی بخورید :بستنی سنتی دارای 3.9 گرم لاکتوز در هر 2/3 فنجان است که در دوزهای کم برای بسیاری از افرادی که به لاکتوز حساسیت ندارند قابل تحمل است. اما داشتن تحمل لاکتوز پایین به این معنی نیست که باید از آن غافل شوید. بستنی بدون لاکتوز علاوه بر سوپرمارکت‌های ملی در بسیاری از خواربارفروشی‌های مامان و پاپ موجود است و انواع بستنی‌های سرد و خامه‌ای خوشمزه را برای شما و عزیزانتان فراهم می‌کند.

در مجموع، اگر به لاکتوز حساسیت دارید، احتمالاً می‌توانید مقدار کمی لبنیات را در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید - مانند قرار دادن پنیرهای طبیعی روی ساندویچ‌های خود - یا غذاهای لبنی با حداقل لاکتوز یا بدون لاکتوز انتخاب کنید. سپس، به تدریج اندازه سهم خود را افزایش دهید تا سطح راحتی خود را پیدا کنید. هنگامی که آن سطح تحمل را پیدا کردید، تنها یک کار باقی می ماند: از غذای خود لذت ببرید!

 

دیدگاه تان را بنویسید