مصرف روزانه این آجیل سلامت روده را حفظ می‌کند

مصرف روزانه بادام به طور قابل توجهی نقش مهمی در سلامت دستگاه گوارش دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، میکروبیوم روده حاوی میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌های بی‌شماری است که نقش مهمی در سلامت دستگاه گوارش، ایمنی و سلامت کلی دارند. اکنون، تحقیقات جدید نشان می دهد که سلامت روده قوی تنها یک مشت بادام است.

بهداشت نیوز نوشت؛ دانشمندان در کینگز کالج لندن دریافته اند که مصرف روزانه بادام به طور قابل توجهی تولید بوتیرات را افزایش می دهد. تیم تحقیقاتی تاثیر بادام کامل و آسیاب شده را بر ترکیب میکروب های روده برای رسیدن به این یافته ها بررسی کردند.

در حالی که می دانیم روده انسان پیچیده است، کشف مکانیسم های دقیقی که تعیین می کند چگونه میکروبیوم های روده بر سلامت تأثیر می گذارد، هنوز برای علم مدرن در حال پیشرفت است.

با این حال، خوردن انواع خاصی از غذا می‌تواند به طور مثبت بر انواع باکتری‌های موجود در روده یا کاری که آنها در معده ما انجام می‌دهند تأثیر بگذارد. تیم محققین تلاش کردند تا رابطه بین مصرف بادام و نتایج سلامت روده را بهتر درک کنند. برای این منظور، آنها گروهی متشکل از 87 بزرگسال را برای شرکت در این مطالعه آزمایش کردند. هر فرد قبلاً کمتر از مقدار توصیه شده فیبر رژیمی می‌خورد و معمولاً غذاهای ناسالم مانند کلوچه یا چیپس مصرف می‌کرد.

محققان شرکت‌کنندگان را به سه گروه تقسیم کردند: یک گروه شروع به خوردن 56 گرم بادام کردند. گروهی دیگر شروع به خوردن 56 گرم بادام آسیاب شده در روز کردند و سومین گروه کلوچه مصرف کردند. کل آزمایش چهار هفته به طول انجامید.

مطمئناً، بوتیرات در میان شرکت‌کنندگانی که بادام کامل یا آسیاب شده می‌خوردند، به‌طور قابل‌توجهی بالاتر بود. بوتیرات یک اسید چرب با زنجیره کوتاه است که به عنوان منبع اصلی سوخت برای سلول های روده بزرگ عمل می کند. هنگامی که این سلول ها وظایف خود را به درستی انجام می دهند، شرایط ایده آل را برای رشد میکروب های روده ایجاد می کنند و باعث ایجاد دیواره روده قوی و جذب بهینه مواد مغذی می شوند.

بخشی از تأثیر میکروبیوتای روده بر سلامت انسان از طریق تولید اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه مانند بوتیرات است. این مولکول ها به عنوان منبع سوختی برای سلول های روده بزرگ عمل می کنند، جذب سایر مواد مغذی را در روده تنظیم می کنند و به تعادل سیستم ایمنی کمک می کنند.

پروفسور کوین ویلان، سرپرست گروه علوم تغذیه در کینگز کالج لندن، سرپرست گروه علوم تغذیه در کالج کینگ لندن، در یک بیانیه دانشگاهی می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم که این یافته‌ها نشان می‌دهد که مصرف بادام ممکن است به متابولیسم باکتری‌ها به نحوی که پتانسیل تأثیرگذاری بر سلامت انسان را دارد، مفید باشد». مصرف کنندگان بادام کامل در مقایسه با سایر گروه ها، 1.5 دفع اضافی در هفته را گزارش کردند. بنابراین، بادام ممکن است برای کسانی که دچار یبوست هستد مفید باشد.

علاوه بر این، این مطالعه نشان می دهد که خوردن بادام کامل یا آسیاب شده می تواند سایر اجزای رژیم غذایی را نیز بهبود بخشد. افرادی که بادام می‌خوردند، اسیدهای چرب تک‌اشباع، فیبر، پتاسیم و سایرمواد مغذی مهم را نیز دریافت می‌کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید