طرز تهیه ترشی فلفل سبز به روش خانگی و خوشمزه

طرز تهیه ترشی فلفل سبز به روش خانگی و خوشمزه را در این گزارش به شما آموزش می دهیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ترشی فلفل سبز تند یکی از انواع چاشنی های خوشمزه و ساده ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند در ادامه با ما همراه باشید.

راهکار طلایی برای کاهش غلظت خون

این نوع ماکارونی چربی خون را کاهش می دهد

روغن زیتون چه کمکی به هضم غذا می‌کند؟

بهترین روش اصلاح رفتار پرخاشگرانه نوجوانان

چند راه ساده برای جلوگیری از گرمازدگی در پیاده روی اربعین

علت صدای زنگ در گوش چیست؟

مواد لازم ترشی فلفل سبز تند

فلفل سبز تند ۵۰۰ گرم

سیر ۶ حبه

نعناع خشک ۱ قاشق چایخوری

سرکه ۱ لیوان

نمک ۳ قاشق غذاخوری

آب ۶ لیوان

طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند

مرحله اول

برای تهیه ترشی فلفل تند خوشمزه ابتدا فلفل ها را به خوبی می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل خارج شود. در ادامه فلفل ها را روی یک دستمال تمیز می چینیم تا به طور کامل خشک شوند.

خواص گلابی که تا به حال نمی دانستید

این اعضای بدن سن واقعی رو لو می دهند!

اگر قبل از خواب شیرینی بخوریم چه اتفاقی در بدنمان می افتد؟

علائم حمله قلبی خاموش را بشناسید

طرز تهیه ترشی لیمو ترش با پوست به روش بازاری

درمان دیابت به کمک این سبزیجات

سردرد میگرنی را با این دمنوش‌ها درمان کنید

 

مرحله دوم

در همین حین ۶ آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند. در ادامه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و ۳ قاشق غذاخوری نمک به آب جوش اضافه می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه آب کمی از حرارت افتاد و ولرم شد، فلفل سبز را که حالا کاملا خشک شده است به قابلمه اضافه می کنیم، سپس یک بشقاب را به صورت برعکس روی فلفل ها قرار می دهیم تا به طور کامل زیر آب فرو بروند.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که اگر فلفل ها را به آب کاملا جوش اضافه کنیم، تردی خود را از دست داده و نرم می شوند. در ادامه اجازه می دهیم فلفل ها به مدت ۸ ساعت درون آب نمک بمانند، سپس آنها را درون آبکش می ریزیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه آب اضافی فلفل ها خارج شد، آنها را روی دستمال قرار می دهیم تا خشک شوند. در ادامه یک ظرف شیشه ای درب دار را به خوبی می شوییم، سپس با دستمال به طور کامل خشک می کنیم تا هیچ رطوبتی نداشته باشد.

مرحله ششم

در این مرحله فلفل ها را درون شیشه می ریزیم و سیرها را  به همراه نعناع خشک لا به لای سیرها قرار می دهیم. در ادامه سرکه را به همراه کمی نمک روی فلفل ها می ریزیم به صورتی که روی فلفل ها را به طور کامل بپوشاند.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید که اگر بخواهیم طعم تیزی سرکه کمتر شود، می توانیم نصف شیشه را با سرکه و باقیمانده آنرا با آب جوشیده شده پر کنیم. در نهایت شیشه ترشی را به مدت ۱ هفته تا ده روز درون یخچال قرار داده تا ترشی آماده شود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید