طرز تهیه کیک شکلاتی بی بی مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک شکلاتی بی بی را در این گزارش مشاهده می کنید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کیک شکلاتی بی بی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شکلاتی بی بی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم کیک شکلاتی بی بی

زرده تخم مرغ ۶ عدد

شکر ۲۳۰ گرم

وانیل ۱ قاشق چایخوری

روغن مایع ۸۰ گرم

شیر ۱۸۰ گرم

آرد ۲۰۰ گرم

پودر کاکائو ۳۰ گرم

بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری

نمک ¼ قاشق چایخوری

جوش شیرین ¼ قاشق چایخوری

سفیده تخم مرغ ۶ عدد

آب لیمو ترش تازه ۱ قاشق چایخوری

خامه قنادی ۵۰۰ گرم

بیسکویت پتی بور به مقدار کافی

طرز تهیه کیک شکلاتی بی بی

مرحله اول

برای تهیه کیک شکلاتی بی بی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۵۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر گرم شود. در ادامه سفیده تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله دوم

زمانی که سفیده تخم مرغ کف کرد، آب لیمو ترش تازه را به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا سفیده تخم مرغ خامه ای شود، سپس ۱۱۰ گرم از مقدار شکر را کم کم به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه سفیده تخم مرغ فرم گرفت و خامه ای شکل شد، هم زدن را متوقف کرده و تا درست شدن کیک آنرا درون یخچال قرار می دهیم تا آب نشود. ادامه زرده های تخم مرغ را درون یک کاسه جداگانه می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا باقی مانده شکر را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا زرده های تخم مرغ از لختگی خارج شوند، سپس شیر را به همراه روغن مایع به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد درون کاسه را در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد را به همراه بیکینگ پودر، نمک، پودر کاکائو و جوش شیرین درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. حالا مواد خشک کم کم به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه مواد درون کاسه را با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود، سپس سفیده تخم مرغ را از یخچال خارج کرده و طی سه مرحله به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مایه کیک را به آرامی فولد می کنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد و مایه کیک کاملا یکدست شود. در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم، سپس قالب را به صورت وارونه می گیریم.

مرحله هشتم

پس از اینکه آرد اضافی از قالب ریخته شد، مایه کیک را کاملا درون قالب می ریزیم. در ادامه قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی و حباب های درون مایه کیک کاملا از بین بروند.

مرحله نهم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۱ ساعت درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو می بریم.

مرحله دهم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. زمانی که کیک خنک شد آنرا از قالب خارج می کنیم.

مرحله یازدهم

حالا خامه صبحانه را درون یک قابلمه مناسب ریخته و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا خامه ریز بجوشد، سپس بلافاصله قابلمه را از روی حرارت برداشته و شکلات خورد شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا خامه را به خوبی هم می زنیم تا شکلات ها با حرارت آن ذوب شوند و مایه گاناش آماده شود. در ادامه مایه گاناش را درون یک کاسه مناسب ریخته و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس روی آنرا با سلفون می پوشانیم.

مرحله سیزدهم

در ادامه مایه گاناش را به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود، سپس خامه قنادی را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا دمای آن با دمای محیط هماهنگ شود.

مرحله چهاردهم

پس از گذشت ۳ ساعت، زمانی که خامه قنادی شل شد، آنرا با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا فرم بگیرد، سپس در بین کار مایه گاناش را کم کم به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم.

مرحله پانزدهم

زمانی که خامه شکلاتی فرم گرفت، زدن را متوقف می‌ کنیم، سپس کیک را به صورت ورقه ای به سه قسمت تقسیم کرده و روی لایه اول را با مقداری شیر مرطوب می کنیم. حالا خامه شکلاتی را درون قیف یکبار مصرف می‌ ریزیم.

مرحله شانزدهم

در این مرحله مقداری خامه شکلاتی روی سطح کیک پایپ کرده و به وسیله پالت روی آنرا کاملا صاف می کنیم، سپس یک لایه کیک دیگر روی آن قرار می دهیم و مجددا لایه کیک را با شیر مرطوب می کنیم.

مرحله هفدهم

در ادامه این مراحل را به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند، سپس کیک را کاملا خامه کشی کرده و با پالت صاف می کنیم. حالا بیسکویت پتی بور ساده و شکلاتی را پودر کرده و درون الک می ریزیم.

مرحله هجدهم

حالا پودر بیسکویت را درون الک ریخته و روی کیک الک می کنیم تا اطراف و سطح کیک کاملا کاور شود. در ادامه یک کاغذ وسط کیک قرار می دهیم و پودر کاکائو را درون الک می ریزیم، سپس اطراف الک کرده و تزیین می کنیم.

مرحله نوزدهم

در نهایت خامه قنادی را با ماسوره دلخواه روی کیک پایپ کرده و با توت فرنگی آغشته به بریلو تزیین می کنیم، سپس کیک را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان کیک را به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

 

دیدگاه تان را بنویسید