طرز تهیه شامی سبزی به روش شمالی

در این گزارش طرز تهیه شامی سبزی به روش شمالی را مشاهده می کنید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، شامی سبزی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شامی سبزی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۳۵۰ گرم

پیاز ۲ عدد

زرشک ۲ قاشق غذاخوری

پودر جوانه گندم ۲ قاشق غذاخوری

تخم مرغ ۲ عدد

سبزی معطر ۱ پیمانه

گوجه فرنگی ۵ عدد

زیره سبز و پودر سیر از هر کدام ۱ قاشق مرباخوری

زردچوبه و فلفل سیاه از هر کدام ۱ قاشق مرباخوری

نمک به مقدار کافی

طرز تهیه شامی سبزی

مرحله اول

برای تهیه شامی سبزی خوشمزه در ابتدای کار سبزی معطر ( شوشاخ، گشنیز، جعفری، پونه، نعنا، ریحان و تره) را شسته و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود، سپس به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه پیازها را با دندان های ریز رنده، رنده می کنیم و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس به همراه گوشت چرخ کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم. حالا زرشک و سبزی خرد شده را به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله پودر جوانه گندم ، تخم مرغ ها و مقداری نمک به کاسه اضافه می کنیم. حالا زیره سبز را به همراه پودر سیر، زردچوبه و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

در ادامه روی کاسه را با سلفون پوشانده و اجازه می دهیم مایه شامی به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند تا مزه ها با هم ترکیب شوند. پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا مقدار کمی روغن مایع به تابه اضافه کرده و از مایه شامی به اندازه یک نارنگی کوچک جدا می کنیم، سپس در دست به فرم دلخواه شکل می دهیم و درون تابه چینیم. در ادامه به همین صورت شامی ها را فرم می دهیم.

مرحله ششم

در ادامه درب تابه را بسته و اجازه می دهیم شامی ها حین سرخ شدن مغز پخت شوند. حالا گوجه فرنگی ها را شسته و از وسط به دو قسمت تقسیم می کنیم، سپس یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و گوجه ها را درون تا می چینیم، سپس دو طرف شان را کاملا سرخ می کنیم. در نهایت شامی های سرخ شده را به همراه گوجه فرنگی درون یک ظرف مناسب می چینیم. نوش جان.

 

دیدگاه تان را بنویسید