طرز تهیه سیر ترشی خانگی هفت ساله با شیره خرما

در این گزارش طرز تهیه سیر ترشی خانگی هفت ساله با شیره خرما را مشاهده می کنید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سیر یکی از مواد غذایی پر خاصیت است که می توانی به شیوه های مختلف آن را آماده کرده و میل کنید سیر ترشی یک ترشی خوشمزه و خاص است که هفت ساله آن بسیار طعم ملس و خوشمزه ای دارد با این روش هفت سال منتظر نمانید و در یک هفته سیر ترشی هفت ساله میل کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیر ترشی خانگی هفت ساله در هفت روز با شیره خرما در ادامه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای سیر ترشی

سیر تازه بدون ساقه یک  کیلو

سرکه سفید یا قرمز یک لیتر

نمک ۳ قاشق غذاخوری

رب انار ۳ قاشق غذاخوری

نبات چند تکه

شیره خرما یا انگور به دلخواه

طرز تهیه سیر ترشی

مرحله اول

برای درست کردن یک سیر ترشی خوشمزه در ابتدا سیرها را تمیز بشویید و هیچ گل و لایی روی آنها نماند پوستش را بگیرید ولی یک لایه نازک روی آن ها بگذارید که حبه ها از هم جدا نشوند.

مرحله دوم

سیرها را بعد از شستن برای یک تا دو روز روی یک پارچه پهن کنید تا کاملا خشک شوند سپس در یک قابلمه بزرگ و جادار بریزید روی سیرها شیره انگور یا خرما را به همراه رب انار بریزید.

مرحله سوم

البته لازم به ذکر است که اضافه کردن شیره انگور یا خرما دلخواه است. در این مرحله نمک و تکه های نبات را به قابلمه اضافه نمایید و سرکه سفید یا قرمز بریزید تا روی سیرها را کاملا بپوشاند.

مرحله چهارم

قابلمه را روی حرارت زیاد اجاق گاز قرار می دهیم تا به جوش بیاید سپس حرارت را کم می کنیم تا برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بپزد و سیرها نرم شود سیر را تست کنید تا به نرمی دلخواه برسد.

مرحله پنجم

وقتی سیرها نرم شد از روی حرارت بردارید و بگذارید سرد شود می تواند در همان قابلمه تا صبح بماند سپس یک شیشه تمیز و خشک را برداشته و از سیر سرد شده داخل آن می ریزیم.

مرحله ششم

در ادامه سرکه سرد شده را روی سیرها می ریزیم و درب ظرف را محکم می بندیم و در جای خشک و خنک می گذاریم بعد از یک هفته سیر ترشی خانگی ما آماده مصرف است.

نکات سیر ترشی

مقدار مواد گفته شده در این مطلب مناسب یک کیلو سیر است می توانید هر چقدر سیر را اضافه کردید به همان ترتیب مواد اولیه را هم بیشتر نمایید. می توانید شیره خرما و نبات را با هم استفاده کنید یا شیره خرما را حذف نمایید بستگی به سلیقه و ذائقه شما دارد، شیشه حتما تمیز و خشک باشد و ترجیحا درب شیشه فلزی نباشد.

خواص سیر برای سلامتی بدن

سیر بسیار پر خاصیت است از خواص سیر می توان به پاک سازی خون و بازکننده گی عروق قلبی اشاره کرد سیر خواص ضد عفونی کنندگی معده دارد و اشتها آور است جالب است بدانید که خون ساز و صاف کننده خون است و شستشو دهنده طبیعی مجاری صفرا و دفع کننده سنگ کیسه صفرا نیز می باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید