طرز تهیه ترشی لیته مخلوط خانگی به روش بازاری

طرز تهیه ترشی لیته مخلوط خانگی به روش بازاری را در این گزارش مشاهده می کنید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، نزدیک فصل پاییز که می شویم یک چاشنی کنار غذای خوشمزه به سفره ایرانی ها اضافه می شود ترشی ها که در مدل ها و شکل های مختلف می توانید آماده کنید یکی از این ترشی های خوشمزه ترشی لیته است لیته از چند مدل سبزیجات آماده می شود و ظاهر ترشی ریز است و قابل تشخیص نیست که از چه موادی استفاده شده و بسیار خوشمزه است و کنار دمپختک و لوبیا پلو عالی می شود.

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی لیته مخلوط خانگی به روش بازاری در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ترشی لیته

 بادمجان ۱ کیلو

 هویج ۴ عدد

 گل کلم ۱ عدد کوچک

 فلفل سبز تند ۴ عدد

 سیر چند حبه

نمک یک قاشق غذا خوری

فلفل سیاه یک قاشق غذا خوری

زردچوبه یک قاشق غذا خوری

گلپر یک قاشق غذا خوری

نعنا خشک، ترخون خشک، ریحان خشک به مقدار کم برای عطر ترشی

طرز تهیه ترشی لیته

مرحله اول

برای درست کردن ترشی لیته مخلوط ابتدا بادمجان و هویج را به همراه فلفل سبز و گل کلم و چند حبه سیر می شوییم و آبکش می کنیم سپس روی یک پارچه پهن می نماییم تا کاملا خشک شوند.

مرحله دوم

بعد از خشک شدن بادمجان ها را روی اجاق گاز یا منقل کبابی می کنیم و پوستش را جدا می نماییم در این مرحله هویج و سیر را پوست می گیریم و روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم.

مرحله سوم

فلفل سبز و گلم کلم را نیز خرد می کنیم و همه مواد را داخل میکسر یا غذاساز می ریزیم و دستگاه را روشن می کنیم تا کاملا خرد و ریز شوند سپس درون یک کاسه بزرگ می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله ادویه ها که شامل: نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و گلپر بود را به مواد خرد شده اضافه می کنیم سپس نعنا خشک، ترخون خشک و ریحان خشک را برای عطر ترشی می افزاییم.

مرحله پنجم

در ادامه آماده سازی ترش لیته سرکه قرمز را روی مواد می ریزیم و با هم کاملا مخلوط می نماییم مقدار سرکه باید به حدی باشد که مواد نه خیلی سفت و نه خیلی شل و آبکی باشد.

مرحله ششم

یک شیشه تمیز و کاملا خشک را بر می داریم و با ترشی پر می کنیم درب فلزی شیشه را محکم می بندیم و برای یک هفته در یخچال قرار می دهیم تا ترشی آماده خوردن شود.

مرحله هفتم

این ترشی بسیار ساده و خوشمزه است و خیلی زود هم آماده می شود و بعد از یک هفته می توانید از آن استفاده کنید، آن را آماده کنید و از خوردن آن لذت ببرید. نوش جان.

 

دیدگاه تان را بنویسید