غلبه بر چربی خون بالا با یک خوراکی خانگی

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت سنتی را در کاهش چربی خون، چربی کبد و پاکسازی عروق و شریان‌ها موثر دانست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، امروزه به علت مصرف کردن غذا‌های آماده، فست‌فود‌ها و رعایت نکردن رژیم غذایی مناسب افراد دچار چربی خون و بیماری‌های مختلف می‌شوند که شربت هشت عرق (عرق شوید، زنیان، سیر، کاسنی، شاه‌تره، مرزه، جعفری و گشنیز) می‌تواند به کاهش چربی خون و سایر بیماری‌ها کمک شایانی کند.

سلامت نیوز نوشت؛ شربت هشت عرق حاوی انواع ویتامین‌های A، C، D، E، K، گروه ویتامین‌های B مانند B ۱، B ۲، B ۳، B ۶، B ۹، B ۱۲، سدیم، پتاسیم، کربوهیدرات، فیبر، پروتئین، کلسیم، آهن، منگنز، منیزیم، روی، فسفر، مس، دی آلیل سولفید، آلیسین و فلاونوئید‌ها است.

برای بررسی خواص شربت هشت عرق و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفتگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت هشت عرق

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهمترین خواص شربت هشت عرق اظهار کرد: این شربت تاثیر چشمگیری در کاهش چربی خون و چربی کبد، پاکسازی عروق و شریان‌ها و از بین بردن میکروب‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها دارد.

وی درباره خواص دیگر شربت هشت عرق بیان کرد: این شربت با افزایش میزان انسولین خون به کاهش قند خون کمک شایانی می‌کند بنابراین برای مبتلایان به دیابت مفید است؛ شربت هشت عرق به علت داشتن پتاسیم نقش موثری در کاهش و کنترل فشار خون دارد. شربت هشت عرق ضد نفخ و بادشکن است و تاثیر بسزایی در تقویت معده، روده‌ها و هضم بهتر غذا دارد؛ این شربت علاوه بر کاهش چربی خون به لاغر شدن افراد هم کمک شایانی می‌کند.

عظمایی تاکید کرد: شربت هشت عرق نقش موثری در سلامتی استخوان‌ها و دندان‌ها دارد و از بروز پوکی استخوان در افراد جلوگیری می‌کند؛ این شربت به رفع درد‌های آرتریت (التهاب مفاصل)، آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) و نقرس کمک شایانی می‌کند.شربت هشت عرق اختلالات قاعدگی زنان را برطرف می‌کند؛ این شربت ضد انگل است و میکروب معده را هم از بین می‌برد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت هشت عرق تاثیر چشمگیری در عملکرد بهتر روده‌ها دارد و یبوست را هم برطرف می‌کند؛ این شربت کم‌خونی را رفع، خون را تصفیه و رقیق و از لخته شدن خون در عروق جلوگیری می‌کند. شربت هشت عرق به علت ویتامین‌های A، C و E خاصیت آنتی اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف و انواع سرطان‌ها به ویژه سرطان مثانه، معده، کولون، پروستات، سینه و ریه محافظت می‌کند.

سایر مواد غذایی مفید برای مقابله با چربی خون بالا

وی درباره سایر مواد غذایی موثر در کاهش چربی خون یادآوری کرد: آویشن، آرتیشو (کنگر فرنگی)، لیمو ترش، عناب، گریپ فروت، نارنج، آلبالو، گیلاس، کاهو، هویج فرنگی، کدو سبز، شاتوت، غوره، سماق، فلفل سیاه، زردچوبه و خرفه از جمله مواد غذایی هستند که به کاهش چربی خون کمک شایانی می‌کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید